• Fiat Chrysler și rivala franceză PSA au obținut aprobarea antitrust a UE pentru fuziunea lor de 38 de miliarde de dolari.
  • Ei vor deveni astfel, producătorul auto numărul 4 din lume.
  • Cele două companii care fuzionează s-au angajat să stimuleze rivala japoneză Toyota Motor.

Cei doi producători auto au semnat acordul pentru a-i ajuta să facă față dublelor provocări ale industriei: finanțarea vehiculelor mai curate și a pandemiei globale, potrivit Reuters.

Comisia Europeană a declarat că PSA își va extinde acordul făcut cu Toyota Motor prin creșterea capacității pentru Toyota și reducerea prețurilor de transfer pentru vehicule, piese de schimb și accesorii pentru a răspunde problemelor concurenței din UE, confirmând o informație dată de Reuters în octombrie.

„Accesul la o piață competitivă pentru autoutilitare comerciale mici este important pentru mulți lucrători independenți și pentru companiile mici și mijlocii din întreaga Europă”, a declarat comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager, într-un comunicat.

Recomandări

CINE-I „DI VINĂ”?
UE DĂ 9 MIL € PT. CHIRURGIA CU HOLOGRAME
AVEREA LUI MUSK CREȘTE
CAMPUS „MADE IN CHINA”
TU CE CONDUCI AZI?
XENOTRANSPALNTUL E NOUA ARMĂ A MEDICINII

Fiat și PSA își vor permite, de asemenea, unul altuia să acceseze rețelele lor de reparații și întreținere pentru autoutilitare, pentru a ajuta noii intrați să se extindă pe piață, a declarat autoritatea competitivă din UE.

Entitatea fuzionată, denumită Stellantis, va deține mărci precum Fiat, Jeep, Dodge, Ram și Maserati, precum și Peugeot, Opel și DS.

„FCA și Groupe PSA salută cu căldură aprobarea Comisiei Europene care autorizează fuziunea și crearea Stellantis, un lider mondial în mobilitatea nouă”, au spus companiile, adăugând că acționarii ambelor companii se vor întâlni separat pe 4 ianuarie pentru a aproba tranzacția.

„Se preconizează că închiderea fuziunii va avea loc până la sfârșitul primului trimestru al anului 2021”.

Acționarul majoritar al FCA este Exor, holdingul familiei italiene Agnelli, în timp ce investitorii PSA sunt familia Peugeot, guvernul francez și Dongfeng din China.