• Școala online ar putea da rezultate, dacă ar exista metode interactive de predare
  • Școala online are și beneficii, susţine Marian Staş, expert în educaţie
  • Elev: „În stadiul actual, modul de predare nu este unul atractiv elevilor“

Copiii sunt atraşi de tehnologie, iar şcoala online ar putea da rezultate, dacă ar exista metode interactive de predare. Ce şi-ar dori un copil în timpul orelor virtuale îți spune Andrei Mare, elev în clasa a 8-a.

„Ideea e că, dacă am avea o formă cum să îmbinăm lecţiile, să fie ca nişte jocuri, cred că ar atrage mai mulţi elevi să fie atenţi la orele online. În stadiul actual, modul de predare nu este unul atractiv elevilor“, spune Andrei Mareș, elev în clasa a VIII-a.

Deşi prea mult timp pe calculator afectează copiii, şcoala online are și beneficii, susţine Marian Staş, expert în educaţie.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

„Probabil că va defini următorul deceniu educaţional. Povestea este ca în fiecare moment să dozez şi să aloc cantitatea cea mai potrivită de interacţiune online pentru a-mi îndeplini obiectivele de învăţare specifice“, explică Marian Staș, expert în educație.

Cadrele didactice consideră că orele online sunt interesante când comunici direct cu elevii şi îi întrebi ce îşi doresc. Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Colegiul „Andrei Şaguna”, Braşov, îți spune cum a procedat: „Toţi elevii mei aveau camerele deschise. Comunicarea vizuală era foarte importantă. Foloseam o tablă virtuală şi ei scriau cu degetul pe telefon pe tabla respectivă virtuală“.

Deocamdată, pentru mulți profesori, școala online a fost și rămâne o provocare. Și ministrul Educației recunoaște că este necesar ca digitalizarea să înceapă cu dascălii.

În primul rând, este vorba de formarea resurselor umane. Ca obiectiv avem formarea a 100.000 de cadre didactice. Este un obiectiv ambiţios dacă ne gândim la o formare reală“, spune Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației.