• În premieră în România, în Sectorul 1 vom avea prima staţie de sortare a deșeurilor
  • Infrastructura va fi realizată pe un teren de 40.000 de metri pătraţi

Sectorul 1 va fi prima unitate administrativ-teritorială din România care va avea propria staţie de sortare a deşeurilor, anunţă Primăria Sectorului 1 al Capitalei.

Întreaga infrastructură necesară pentru desfăşurarea activităţii de sortare a deşeurilor municipale care provin de pe raza Sectorului 1 va fi construită pe un teren de 40.000 mp. Până la realizarea propriei staţii de sortare, această activitate va fi delegată pe o perioadă de 3 ani.

Consiliul Local al Sectorului 1 a votat joi, 24 iunie 2021, proiectul de hotărâre pentru aprobarea unor măsuri privind activitatea de sortare a deşeurilor municipale şi a deşeurilor similare în staţii de sortare din cadrul serviciului public de salubrizare organizat la nivelul Sectorului 1. Potrivit proiectului de hotărâre votat astăzi, delegarea gestiunii acţiunii de sortare se va realiza prin atribuirea unui contract/unor contracte de achiziţii publice de servicii.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

„În premieră în România, în Sectorul 1 vom avea prima staţie de sortare a unei primării. Însă, aceasta este o investiţie de durată care presupune identificarea unui teren potrivit şi, apoi, construirea staţiei respective. În aceste condiţii, pentru că deşeurile trebuie sortate, suntem nevoiţi să delegăm gestiunea acestui serviciu pe o perioadă de 3 ani. Pentru noi, protecţia mediului printr-o sortare corectă şi intensivă a deşeurilor şi reducerea cantităţii de deşeuri care ajung la groapa de gunoi sunt esenţiale. Îmi doresc să avem un mediu sănătos în Sectorul 1 pentru noi şi pentru generaţiile viitoare”, anunţă primarul Clotilde Armand.

Potrivit sursei citate, în paralel, va fi identificat şi dobândit dreptul de administrare asupra terenului de 40.000 mp pe care va fi construită staţia de sortare în termen de maximum 1 an de zile după care va fi construită infrastuctura necesară sortării deşeurilor.

„Activitatea de sortare a deşeurilor revine în totalitate şi în responsabilitate autorităţii locale a Sectorului 1. Este o idee foarte bună să se facă propria staţie de sortare, însă până la realizarea investiţiei, va funcţiona gestiunea delegată a acestei activităţi. Gestiunea directă va fi suspendată pe perioada celor 3 ani, pentru că nu pot fi două tipuri de gestiuni: şi directă şi delegată”, a declarat, în cadrul şedinţei Consiliului Local, Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, Ionel Tescaru.