Pentru șoferii nervoși, femeia la volan este încă un subiect de glume. Însă lumea automobilă a încetat să mai fie un teritoriu exclusiv masculin. Dovada? Chiar General Motors are ca CEO o femeie: ți-o prezint pe Mary Barra.

Crescută într-o familie de origine finlandeză, Mary a studiat ingineria la Universitatea Kettering din Michigan. Ca să-și plătească studiile, la 18 ani lucra la uzina GM, unde inspecta fendere și capote.

Cu diploma în buzunar, a plecat apoi la Stanford, unde a obținut un MBA în 1990. S-a întors să lucreze la General Motors. În 2008, era deja vice-președinte, responsabilă cu ingineria și producția. A trecut la șefia resurselor umane, apoi la cea a departamentului de dezvoltare.

Recomandări

CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
CINE ÎL ARESTEAZĂ PE BIBI
NU CÂNTA!
ANA DE ARMAS IUBEȘTE IAR!

Trebuie să știi că responsabilitățile ei se exercitau nu într-o fabrică, ci la nivel global. În 2013, pentru prima oară în istorie, consiliul de administrație al General Motors numește ca CEO o femeie. Pentru domnii acționari, a contat însă că Mary Barra ocupase pe rând toate posturile, de la banda de montaj la conducerea diviziilor strategice.

Peste tot, fusese la înălțime. Decizia ei de a reduce numărul de platforme auto pentru modelele produse permisese grupului să rămână performant în fața competitorilor germani și japonezi.

Ca CEO, nu a ezitat să recheme în fabrică 30 milioane de mașini, pentru a rezolva o problemă de siguranță. A schimbat și cultura corporatistă învechită, încurajând muncitorii să semnaleze problemele. Cu ochii pe viitor, a introdus GM în competiția pentru automobilele electrice și cele autonome.

În 2017, a lansat Chevy Bolt EV, oferind – înaintea lui Tesla – un model electric cu autonomie de 200 mile, sub 40.000$. Da, o femeie i-a ținut piept marelui Elon Musk!  

Mary Barra este cel mai bine plătit CEO din Detroit. Cu 22 milioane $ pe an, ocupă locul 4 în topul revistei Forbes. Domnule șofer nervos, eu cam asta doream să știți despre cum conduc femeile…