• Robotul trebuie să prepare cartofi cu sare și lămâie.
  • „Chippy” este al treilea robot dezvoltat de Miso Robotcs.
  • Peste 250 de mii de restaurante din SUA ar putea avea roboți la bucătărie.

Un lanț de restaurante cu mâncare mexicană, Chipotle Mexican Grill, a făcut pasul decisiv spre tehnologizarea cartofilor prăjiți. La începutul acestei săptămâni, restaurantul a anunțat că testează un asistent de bucătărie cu inteligență artificială numit „Chippy”, pentru a vedea dacă poate reproduce gustul și textura unuia dintre felurile sale de mâncare caracteristice.

Noul coleg al angajaților de la Chipotle Mexican Grill, „Chippy”, este un robot dotat cu inteligență artificială, creat în parteneriat cu Miso Robotics, iar misiunea lui este să prepare chipsuri cu sare și gust de lămâie.

„Chippy” a fost antrenat să urmeze „rețeta exactă” a companiei Chipotle și va folosi același trio de ingrediente (făină de porumb, apă și ulei de floarea-soarelui) ca și omologii săi cu două picioare.

Recomandări

MESIA REPUBLICANILOR
AVIOANE RUSEȘTI LÂNGĂ UK
ORBAN CONTRA UE
SECURITATE LA M. NEAGRĂ
RUȘII JEFUIESC ÎN KURSK
AȘA, XI?

Deocamdată, „Chippy” se află în perioadă de probă. El nu trebuie să facă lucrurile perfect. Ca să înlocuiască un om, „Chippy” are misiunea să varieze concentrația de sare și de suc de lămâie. Directorii de la Chipotle spun că așa se poate păstra „umanitatea” brandului.

„Toată lumea adoră să găsească un chips cu un pic mai multă sare sau cu un strop în plus de lime”, a declarat Nevielle Panthaky, vicepreședintele departamentului culinar de la Chipotle, într-un comunicat.

„Pentru a ne asigura că nu pierdem umanitatea din spatele experienței noastre culinare, l-am antrenat intensiv pe Chippy pentru a ne asigura că producția reflectă produsul nostru actual, oferind unele variații subtile de aromă pe care oaspeții noștri le așteaptă.”

Miso Robotics a mai scos pe piață și alți roboți pentru restaurantele fast-food. „Flippy” este un robot care întoarce hamburgerii, iar „Sippy” distribuie băuturi. Compania oferă, deja, un serviciu cu abonament lunar pentru robotizarea fast-foodurilor din SUA.

„Când te uiți la bucătăriile restaurantelor din SUA, vezi operații bazate pe acțiuni manuale și tehnologie veche. Asta înseamnă că oamenii efectuează numeroase acțiuni repetitive și robotice.”, spune Mike Bell, CEO Miso Robotics.

Astfel, peste 250 de mii de restaurante din SUA ar putea avea roboți la bucătărie.