• Lingviștii sunt de părere că majoritatea copiilor din lume cresc ascultând mai multe limbi.
  • Copiii nu sunt doar niște bureți care absorb tot ceea ce îi înconjoară. Ei sunt atenți la lume și își dezvoltă sentimente și opinii despre ea, iar acest lucru joacă un rol important în modul în care învață.
  • Cu alte cuvinte, pentru a învăța o mulțime de limbi, copiii nu au nevoie doar de expunere, ci și de motivație.

Copiii învață limbile străine de la oamenii din jurul lor. Dacă sunt expuși la mai multe limbi, pot crește bilingvi sau multilingvi. Aceste tipuri de medii nu sunt neobișnuite; lingviștii sunt de părere că majoritatea copiilor din lume cresc ascultând mai multe limbi.

Ce s-ar întâmpla dacă un copil ar fi crescut într-un mediu în care ar fi fost expus la zeci sau sute de limbi? Putem să ne imaginăm un personaj de tip Oliver Twist, care crește într-un fel de gară globală ipotetică, interacționând cu o distribuție rotativă de angajați ai gării și vizitatori din întreaga lume. Ar putea un astfel de copil să devină omnilingv?

Probabil că nu, spune Suzy J. Styles, un psiholog de dezvoltare de la Universitatea Tehnologică Nanyang din Singapore, care studiază achiziția de limbi străine, potrivit New York Times. Unul dintre obstacole este timpul: Cu cât ești expus la mai multe limbi străine, cu atât mai puțină expunere ai la fiecare dintre ele. Dacă înveți 365 de limbi într-un an, nu poți avea mai mult de o zi întreagă de expunere la fiecare dintre ele.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Interesul copiilor, un factor important

Scenariul nostru omite, de asemenea, un lucru fundamental, a spus Dr. Styles: ceea ce vrea copilul. Copiii nu sunt doar niște bureți care absorb tot ceea ce îi înconjoară. Ei sunt atenți la lume și își dezvoltă sentimente și opinii despre ea, iar acest lucru joacă un rol important în modul în care învață.

Copiii sunt motivați de faptul că îi privesc pe ceilalți cum își folosesc limba împreună”, a declarat Dr. Styles. „Și, în general, ei sunt motivați să folosească acele limbi pe care le văd având cel mai mare impact social”. Dacă un călător nedeslușit se plimbă prin stație vorbind o limbă necunoscută și nimeni nu îi acordă atenție, probabil că nici copilul nu o va face. Dar dacă apare cineva cu adevărat grozav vorbind islandeză sau minoică antică, iar toată lumea se întoarce să se uite, copilul va observa.

Dacă oamenii par entuziasmați să vorbească cu nou-venitul, copilul poate avea impresia că limba este cool și că este de dorit să o cunoască. Copiii sunt mai atenți la discursul persoanelor care îi interesează și la persoanele pe care vor să le imite.

Cu alte cuvinte, pentru a învăța o mulțime de limbi, copiii nu au nevoie doar de expunere, ci și de motivație.

Așadar, dacă doriți să încurajați un copil să învețe multe limbi, trebuie să îl expuneți la multe dintre ele – și să faceți ca aceste limbi să pară dezirabile, chiar cool.