• Ministrul Mediului anunţă dezbateri cruciale, marţi, la Luxemburg despre pachetul legislativ al UE privind tranziţia verde în cadrul Consiliului de Mediu.
  • El spune că va cere ca Fondul Social pentru Climă să beneficieze de un buget robust, prin care populaţia să poată fi ajutată să se adapteze la noile tehnologii verzi.
  • Ministrul a precizat că Fondul implică introducerea unei taxe noi pentru dioxidul de carbon, dar, având în vedere preţurile de carburanţi, România va aborda „cu reţineri acest subiect”.

România va propune amânarea cu 5 ani, până în 2040, a interdicţiei de punere pe piaţă a autoturismelor cu combustie internă, a anunţat marţi ministrul Mediului, Tánczos Barna, care participă la Luxemburg la Consiliul de Mediu.

Ministrul Mediului anunţă dezbateri cruciale, marţi, la Luxemburg despre pachetul legislativ al UE privind tranziţia verde în cadrul Consiliului de Mediu.

Tánczos Barna susţine că trebuie adoptată o poziţie comună care creează echilibru între ambiţie, realităţile circumstanţelor naţionale şi atenuarea impactului social, pentru a nu adânci diferenţele economice dintre statele membre.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

România abordează decizia cu rețineri

El spune că va cere ca Fondul Social pentru Climă să beneficieze de un buget robust, prin care populaţia să poată fi ajutată să se adapteze la noile tehnologii verzi.

Ministrul a precizat că Fondul implică introducerea unei taxe noi pentru dioxidul de carbon, dar, având în vedere preţurile de carburanţi, România va aborda „cu reţineri acest subiect”.

Tranziţia la un transport rutier cu emisii zero trebuie să ţină cont de nivelul tehnologic al industriei şi a parcului auto, respectiv de posibilităţile financiare ale consumatorilor. Din cauza preţului mare al maşinilor electrice, în prezent majoritatea populaţiei nu îşi permite cumpărarea unui autovehicul electric. De aceea, propunem un compromis, şi anume amânarea cu 5 ani, până în 2040, a interdicţiei de punere pe piaţă a autoturismelor cu combustie internă. Printr-o tranziţie etapizată, vom reuşi să protejăm industria autohtonă de autoturisme şi locurile de muncă legate de aceasta”, a scris pe Facebook Tánczos Barna.

Acesta aduagă că va susţine ca Fondul de Modernizare să ofere, în continuare, că măsură tranzitorie, posibilitatea de finanţare a dezvoltării reţelei de gaze naturale în România.

Bruxelles pune accent pe 2035

Bruxelles-ul spune că data de 2035 este crucială deoarece durata medie de viaţă a maşinilor noi este de 15 ani, astfel o interdicţie ulterioară ar împiedica UE să atingă nivelul zero emisii nete până în 2050, etapă globală despre care oamenii de ştiinţă spun că ar evita schimbările climatice dezastruoase.

Unele guverne ale UE au sprijinit obiectivul din 2035, însă ministrul german de finanţe a declarat săptămâna aceasta că cea mai mare piaţă auto din UE nu îl va susţine.

Ford şi Volvo Cars au susţinut public planul, iar Volkswagen îşi propune să nu mai vândă maşini cu motoare cu combustie în Europa până în 2035. Dar grupurile din industrie, inclusiv Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, s-au opus obiectivului din 2035, invocând preocupări, printre care se numără şi implementarea incertă a încărcătoarelor.