„Nu este un colier, este Alhambra!”

În prima jumătate a anilor 1950, renumita casă de bijuterii Van Cleef & Arpels a avut un apetit vorace pentru a crea bijuterii cu pietre semiprețioase dedicate unei generații noi de femei. În 1968, Alfred Van Cleef și soția acestuia, Estelle Arpels, au lansat colieraul Alhambra, o piesă care a captat imediat atenția tuturor femeilor și a devenit un element de referință pentru acea perioadă. În prezent se bucură de un statut iconic.

Alhambra este un colier-talisman inspirat din trifoiul cu patru foi și amintește de cvadrifoliul tradițional maur (model cu un cadru format din patru cercuri suprapuse). De fapt, se spune că numele îl poartă după Palatul Alhambra din Granada. Primul model deține 20 de charm-uri în formă de trifoi cu patru foi, si a fost extrem de popular în anii 1970, mai ales în rândul celebrităților. Actrița americană Grace Kelly, care mai târziu a devenit Prințesa Grace de Monaco, a fost devotată brand-ului Van Cleef & Arpels și a fost o colecționară împătimită de coliere Alhambra.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

În cei peste 50 de ani de existență, Van Cleef & Arpels a revizuit în permanență colecțiile Alhambra. Fiecare deceniu a introdus pietre semiprețioase noi, cum ar fi: carnelian, agat, onix, ochi de tigru și turcoaz, precum și diamante pentru colecțiile în ediție limitată. Astfel au devenit celebre modele precum: Magic Alhambra, Sweet Alhambra, Pure Alhambra, Lucky Alhambra sau Byzantine Alhambra, pentru a numi câteva. Există de asemenea, colecția Vintage Alhambra, cunoscută și sub numele de Letterwood, pentru care Van Cleef & Arpels s-a bazat pe abilitățile unui ebenist și încrustator tradițional.

Datorită popularității permanente și a iterațiilor variate, Alhambra (care acum acoperă inele, brățări și ceasuri), a devenit un simbol ușor de recunoscut al mărcii și al mesajului care-ți poartă norocul.