Storytelling-ul este un instrument de marketing care implică eficient audiența și stabilește o conexi-une cu aceasta. Un brand care știe să spună povești va capta mai ușor atenția versus un brand care comunică informația sec.
Advertisment
Jonah Sachs explică în cartea sa Războiul poveștilor. Cum cei care spun (și trăiesc) cele mai bune povești vor domina viitorul care sunt cele cinci păcate ale unei povești de brand.
- Primul păcat este vanitatea. Dacă iubești ceea ce vinzi atât de mult încât presupui că toți cei-lalți vor simți la fel, vei fi tentat să crezi că ideea ta se va vinde de la sine din primul moment în care o comunici.
- Al doilea păcat este autoritatea. Dacă te poziționezi într-un turn al expertizei, folosești jargon și nu contenești cu recomandările, e posibil să nu primești niciun răspuns din public.
- Al treilea păcat este nesinceritatea. Păcatul nesincerității este reversul păcatului vanității. Exper-tul în marketing vanitos nu se poate opri să vorbească despre sine. Expertul de marketing nesincer nu se poate opri din a mulțumi cu orice preț publicul.
- Al patrulea păcat este trufia. Dacă păcătosul autoritar își copleșește publicul cu date și statistici, expertul în marketing trufaș se uită de sus și proclamă mesajele sale.
- Al cincilea păcat este trucajul. Umorul aduce oamenii împreună instantaneu și este, poate, for-ma de comunicare care creează cea mai bună conexiune. Dar nu funcționează dacă se simte disperarea cu care vrei să faci publicul să râdă.
Cât de păcătos te simți? Cum ai putea scăpa de unul sau mai multe păcate ale poveștii brandului tău?
a. Stabilește un grup format din clienți loiali, clienți noi, parteneri, persoane care activează în comunicare
b. Trimite-le ultimele campanii de marketing și roagă-i să evalueze cantitativ cele cinci păcate ale unei povești de brand
c. Centralizează scorurile obținute
d. Rescrie povestea ta de brand
Recomandări
Partenerii noștri