În fața unui raft cu dulciuri, pofticioșii cu greu se pot abține. În fața celui mai nou gadget, pasionații de tehnologie cu greu își poț ține cardul plin. Oscar Wilde spunea că cea mai bună cale de a rezista tentației este să îi cedezi. Psihologul Walter Mischel, profesor la Universitatea Stanford a realizat în 1972 Experimentul cu bezele, un studiu despre amânarea recompensei.
Advertisment
Participanții au fost copii cu vârsta de patru ani cărora li s-a prezentat următorul scenariu:
Fiecare copil era dus într-o cameră unde se afla o tavă cu o bezea. I se spunea că are două variante de ales:
• varianta unu – o poate mânca imediat
• varianta doi – poate mânca două bezele dacă îl așteaptă pe cel care i-a făcut propunerea să se întoarcă, fără să specifice când anume se va întoarce
Recomandări
Copiilor li s-a oferit și o variantă intermediară – dacă nu mai puteau rezista tentației, aveau un clopoțel cu care să grăbească întoarcerea organizatorului. Cercetarea a continuat după zece ani, când subiecții erau la vârsta adolescenței pentru a descoperi că cei 30% care reușiseră să își exercite auto-controlul aveau rezultate mai bune la învățătură, prietenii mai strânse, adaptabilitate sporită și mai puține turbulențe emoționale. Cum te poți folosi de experimentul cu bezele dacă ai o afacere cu dulciuri?
- Segmentează-ți clienții:
• A. Pofticioșii care nu se pot abține și
• B. Înțelepții care reflectează la câștigul pe termen lung - Adaptează planul de comunicare și promovare în acord cu cele două categorii:
• Pentru cei pofticioși folosește imagini și testimoniale care îți lasă gura apă, iar
• Pentru cei înțelepți mesaje despre economisire și abonamente cu discount - Nu uita că nimeni nu e de fier, prin urmare gândește-te când ar putea ceda tentației chiar și înțelepții și crează-le o ofertă dedicată
Ah, ce poftă mi s-a făcut!
Partenerii noștri