• Costul de modificare a șinelor este de aproximativ 3 milioane de euro pe kilometru.
  • Primele teste în mediu real se vor efectua la începutul acestui an.
  • Trenurile cu levitație magnetică sunt deja operate în anumite țări, precum China sau Japonia, dar necesită infrastructură dedicată.

Trenurile cu levitație nu sunt o noutate pe băncile de testare. Ele își fac apariția în mai multe țări, destul de avansate deja în acest domeniu. Însă, miza este acum aceea de a obține viteze care pot atinge 550 km/h în transportul de persoane sau de marfă, la costuri rezonabile.

Foarte avansată în acest moment este compania poloneză Nevomo, de exemplu, despre care am mai vorbit anul trecut când a făcut primele teste. Vitezele mari pot fi obținute atunci când frecarea este redusă la minimum. Nevomo lucrează de câțiva ani la un concept pentru trenuri cu levitație magnetică.

Specializată mai întâi în hyperloop, acest concept de tren ultrarapid în vid, echipa a observat că va dura mult timp pentru a construi o rețea de infrastructuri noi de acest tip și că ar fi, de asemenea, foarte costisitoare. Așa a apărut ideea de a modifica șinele convenționale pentru a rula trenuri cu levitație magnetică, sau „MagLev”, care constă în plasarea magneților pe șine și sub tren pentru a crea un câmp magnetic puternic. Pentru adaptarea sistemului MagLev la infrastructurile existente, compania propune instalarea unui fel de bandă continuă mare în mijlocul șinelor, numită „motor liniar” , precum și a unui cărucior situat sub tren decorat cu magneți care permit levitația.

Recomandări

NU TE SUPĂRA, PRIETENE!
CINE ÎL SUSȚINE PE TRUMP
VALENCIA E SUB APĂ
HOLLYWOOD VOTEAZĂ HARRIS
EDITORIALUL LUI CRISTOIU
CE SE ALEGE DE AMERICA?

Cât de repede ar putea fi implementat sistemul în Europa

Trenurile cu levitație magnetică sunt deja operate în anumite țări, precum China sau Japonia, dar necesită infrastructură dedicată. „Ideea a fost de a găsi o soluție tehnică pentru a combina sistemul feroviar existent cu conceptul MagLev.

Compania lucrează la o tehnologie „simplificată” : MagRail Booster care „permite modernizarea rapidă a vagoanelor existente”. Din nou, o centură continuă este instalată între șine. O piesă este instalată sub vagoanele existente, care pot astfel extrage electricitate din centură, pentru a obține asistență la accelerare, urcare în deal sau repornire. Datorită MagRail Booster, vagoanele pot călători și independent pe șine, fără locomotive Pentru a instala un motor liniar pe o linie cu sens unic, costul este de aproximativ 3 milioane de euro pe kilometru.” „În prezent, sunt efectuate trei studii de caz pe anumite linii în Franța. Iar rezultatele sunt așteptate în prima parte a acestui an.

Citește și