Regiunea Bordeaux are un sistem unic de comercializare a vinurilor, cunoscut sub numele de „La Place du Bordeaux”. Foarte puțini producători își vând vinul direct către consumatorii finali.


Majoritatea dintre ei fie că vorbim de viticultori (producători de struguri), cooperative sau chateux își vând vinurile unor comercianți denumiți local „negociants”. Fac acest lucru însă prin intermediul unor brokeri/courtiers. Comercianții sau negociants revând apoi vinul către distribuitori (importatori, engrosiști sau retaileri), iar aceștia din urmă către consumatorii finali.

Fiecare verigă implicată în acest lanț percepe un comision. În cazul brokerilor, acesta este de cca 2% iar pentru negociants cca 15%.

Recomandări

PARDITELE FAC ACORD DE GUVERNARE
IOHANNIS DECLASIFICĂ CSAT
ZELE CERE APĂRARE
RAFIILA CAUTĂ SOLUȚII
CAMPIONI LA SHOPPING
CE RISCĂ PREȘEDINTELE COREEAN?


Brokerii sunt cei care cunosc în detaliu piața locală, mulți din ei au contacte cu sute de Negociants, fac previziuni privind cererea din anul respectiv și, nu în ultimul rând, recomandă producătorilor un preț de vânzare.

Negociants sunt cei pe umerii cărora cade “povara” distribuției. Astfel, producătorii nu sunt nevoiți să își mai dezvolte rețele de vânzare/distribuție. Acest lucru este deosebit de util în special în situația în care cererea depășeste sensibil oferta. În plus, se asigură o trasabilitate mai bună a produsului atât de către producători, cât și de către consumatori.

Vinurile din Bordeaux sunt vândute în peste 170 de țări.


Pentru ca un chateau/domeniu să aibă certitudinea că ajunge în toate piețele cheie, își va vinde vinurile către mai multi negociants. In unele cazuri acestia pot fi in numar de cateva zeci.
Cantitatea de vin exprimata in numar de cutii, din fiecare an de recolta, ce revine fiecarui negociant se face in baza unui sistem de alocare bazat pe capacitatea de vanzare a fiecaruia, pietele cheie unde acesta poate ajunge si un istoric al relatiilor comerciale.
Circa 70% din productia de vin din Bordeaux se vinde pe aceasta filiera ce dateaza inca din sec XVII si pe care multi o considera de moda veche.
La Place du Bourdeaux isi dovedeste inca din plin eficienta facand posibil ca vinurile bordeleze sa ajunga la milioane de consumatori din intreaga lume.