Curtea Constituțională a fost decisă prin Constituția din 1990 ca o instituție care interpretează, nu arbitrează.

Interpretează în sensul că anumite articole constituționale poate că la vremea formulării lor au fost ambigue sau depășite de realitate. Și-atunci, teoretic, ar trebui să vină nouă oameni, nouă academicieni, nu politruci care să raporteze la Constituția noastră, a altor țări și să dea o soluție.

În timpul regimului Klaus Iohannis, având în vedere majoritatea parlamentară care a fost deținută de PSD, și PNL, și Klaus Iohannis au folosit excesiv Curtea Constituțională, pârând majoritatea parlamentară la Curte.

Recomandări

PARDITELE FAC ACORD DE GUVERNARE
IOHANNIS DECLASIFICĂ CSAT
ZELE CERE APĂRARE
RAFIILA CAUTĂ SOLUȚII
CAMPIONI LA SHOPPING
CE RISCĂ PREȘEDINTELE COREEAN?

În felul acesta Curtea a câștigat o putere ieșită din comun, o putere primejdioasă chiar pentru Curte pentru că a fost pusă să arbitreze în privința legilor, de decizia curții depindea sau depinde căderea Guvernului sau supraviețuirea.

O nenorocire pentru că opt oameni, oricât ar fi ei, și Sfinții Apostoli dacă ar fi, nu pot să suporte o asemenea presiune.

Așadar, ar trebui să facem o revizuire a prerogativelor Curții în sensul ca ea să aibă mult mai puțină putere de arbitrare a vieții noastre politice.