• Patronul LVMH este cel mai bogat om din lume și principalul competitor în industria de lux.
  • Arnault își începe ziua de lucru la 8 dimineața și o încheie la 20h30.
  • LVMH are 213.000 de angajați și o valoare de piață are 368 de miliarde de euro.

Christian Dior, Bulgari, Celine, Fendi, Louis Vuitton, Sephora, Tiffany. În spatele acestor buticuri de lux care au explodat peste tot în lume se află un nume: Bernard Arnault. Cel mai bogat om din lume, titlul pe care și-l dispută din când în când, dar la care revine întotdeauna, este părintele supraconsumului de lux.

În ultimii 40 de ani, Arnault a creat cel mai mare conglomerat de lux din lume. El nu a inventat consumul, dar este la originea faptului că luxul este astăzi obsesie universală, de la Nanjing Road la Shanghai, Via Monte Napoleone la Milano sau Rodeo Drive la Beverly Hills. Arnault a îmbrăcat regi și președinți, modele de top și vedete. În principal, el, mai mult decât oricine altcineva, a produs îmbrăcămintea și accesoriile care sunt astăzi sinonime cu statutul pentru elitele lumii. La mijlocul lunii iunie, avea o avere personala estimată la aproximativ 200 de miliarde de dolari.

„În ceea ce privește viitorul, am cinci membri ai familiei care lucrează în grup. Să vedem dacă vreunul dintre ei are capacitatea de a prelua controlul”, spune el.

Recomandări

CIOLACU: „RO ESTE INSTABILĂ”
INTERSTELLAR ARE SUCCES
BITCOIN INTRĂ ÎN LUX
DAC-AȘ FI PREȘEDINTE...
CE URMĂREȘTE RUSIA?
NOI AUDIERI LA TIKTOK

Printre candidați se numără cei cinci copii ai săi adulți, din două căsătorii: Delphine, director general Christian Dior Couture, Antoine, 47 de ani, Alexandre, 32 de ani, Frédéric, 29 de ani, director general al mărcilor de ceasuri LVMH, și Jean, 25 de ani, director al ceasurilor Louis Vuitton. Însă Bernard Arnault nu e gata să plece la pensie. Își începe ziua de lucru la 8 dimineața și o încheie la 20:30 și vizitează el însuși, în fiecare zi dacă se poate, unul din magazinele sale.

Care este secretul acestui succes formidabil?

Cei care au lucrat cu el de-a lungul anilor, par atât impresionați, cât și speriați de el. Unul dintre ei subliniază că atunci când Arnault intră într-o cameră, temperatura scade cu aproximativ 8 grade. Presa franceză l-a poreclit „Terminator”, după câteva achiziții ostile.

Astăzi, o multitudine de vedete promovează afacerile lui Arnault: Charlize Theron, Zendaya, Natalie Portman, Anya Taylor-Joy, Thimotée Chalamet, Rafael Nadal și rivalul sau Roger Federer. Unul dintre primii care a obținut o licență pentru a deține propriile magazine în China, LVMH a beneficiat de creșterea economică istorică a țării.

La sfârșitul anului trecut, grupul avea 213.000 de angajați (față de aproximativ 160.000 pentru Apple Inc.), iar valoarea sa de piață a ajuns la 368 de miliarde de euro.

Citește și