• Northern a emis un avertisment „Nu călătoriți” pe șase linii din nord-vestul Angliei, din cauza îmbolnăvirii personalului și a problemelor industriale.
  • LNER a anulat peste 20 de trenuri intercity din cauza lipsei personalului feroviar și oferă pasagerilor posibilitatea de a-și amâna călătoria.
  • ScotRail operează un orar redus din cauza lipsei mecanicilor de locomotivă disponibili pentru ore suplimentare sau zile de odihnă.

Sute de trenuri de duminică au fost anulate în Marea Britanie, deoarece personalul își exercită dreptul de a nu lucra ore suplimentare în ziua finalei Euro 2024, scrie The Independent.

Principalul operator intercity, GWR, avertizează pasagerii: „Îmbolnăvirea și ajungerea Angliei în finala Campionatului European sunt de natură să reducă numărul colegilor disponibili pentru ture suplimentare.”

Atât de grave sunt perturbările cauzate de personalul feroviar care alege să urmărească finala Euro 2024 dintre Anglia și Spania, încât National Rail avertizează pasagerii de pe linia Great Western care leagă Londra Paddington de sudul Țării Galilor și vestul Angliei: „Nu călătoriți după ora 18:00″.

Recomandări

ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE
APEL MISTERIOS
CADOURI PRIETENEȘTI

Chiar dacă duminica este în prezent una dintre cele mai aglomerate zile pe calea ferată, un număr semnificativ de angajați nu au duminica în săptămâna lor normală de lucru.

Operatorii feroviari se bazează pe voluntari care fac ore suplimentare pentru a asigura programul complet.

GWR avertizează că „numărul de anulări ar putea duce la un tren la fiecare două ore” chiar și pe liniile principale care leagă Londra de Bristol.

„Pe rutele afectate, unde trenurile pot circula, se așteaptă să fie foarte aglomerate”, a declarat compania feroviară. GWR spune că biletele pentru duminică 14 iulie vor fi valabile luni 15 iulie.

În nord-vestul Angliei, Northern a emis un avertisment „Nu călătoriți” pe șase linii, în principal în și din Manchester – cu un avertisment privind alte anulări foarte rapide pe alte rute.

Un purtător de cuvânt al Northern, a declarat: „Gestionăm în mod activ niveluri mai ridicate de îmbolnăvire a personalului – și duminica, care se bazează pe echipaje care se oferă voluntar să lucreze ore suplimentare, am observat o reducere a personalului de tren care se face disponibil pe anumite părți ale rețelei.

„În plus, problemele actuale legate de relațiile industriale au propriul lor impact. Lucrăm din greu cu colegii noștri și cu alți operatori feroviari pentru a îmbunătăți fiabilitatea serviciilor.”

Northern este în proprietate publică – la fel ca LNER, care a anulat peste 20 de trenuri intercity duminică, iar multe altele au fost reduse „din cauza lipsei personalului feroviar”.

Unele dintre trenurile care circulă sunt raportate ca fiind „pline și în picioare” din cauza pasagerilor suplimentari care încearcă să se strecoare la bord.

Toate trenurile LNER sunt întârziate din cauza necesității de a efectua opriri suplimentare pentru a compensa modelul de apel al trenurilor anulate.

LNER oferă pasagerilor care au rezervată o călătorie duminică după ora 18:00 șansa de a-și amâna călătoria pentru luni, 15 iulie. Oricine se prevalează de această opțiune trebuie să facă o rezervare gratuită de locuri pentru trenurile alese.

În West Midlands și pe legăturile dintre Birmingham, Northampton și Londra, London Northwestern Railway și West Midlands Railway avertizează: „în funcție de previziunile actuale privind repartizarea, este probabil, din păcate, ca serviciile să fie perturbate pe toate rutele”.

Separat, ScotRail operează deja un orar redus „pentru a oferi clienților o mai mare siguranță și fiabilitate”.

Operatorul feroviar, care este deținut de guvernul scoțian, spune: „Acesta este un rezultat al impactului continuu al mai puțini mecanici de locomotivă decât în mod normal disponibili în prezent pentru ore suplimentare sau zile de odihnă, așa cum este dreptul lor contractual.

„Unele zile de odihnă și ore suplimentare sunt încă necesare pentru a asigura un orar normal. Acesta a fost cazul istoric al căilor ferate și este reprodus la alți operatori feroviari din Marea Britanie”.