• Un studiu realizat de Cult Research arată că 35% din elevi folosesc ChatGPT pentru școală.
  • Mai mulți elevi și studenți au postat pe rețelele de socializare videoclipuri în care mulțumesc soft-urilor A.I. pentru „ajutorul” din anul școlar sau universitar.
  • Mihaela Nabăr, expert în educație, spune că A.I. ar trebui integrat în procesul de învățare.

„Fără tine nu aș fi reușit”. Acesta este mesajul de mulțumire al elevilor pentru ChatGPT. După valul de absolviri, mai mulți elevi și studenți au postat pe rețelele de socializare videoclipuri în care mulțumesc soft-urilor de Inteligență Artificială pentru „ajutorul” din anul școlar sau universitar. Un studiu realizat de Cult Research arată că 35% din elevi folosesc ChatGPT pentru școală.

Mihaela Nabăr, expert în educație, spune că A.I. ar trebui integrat în procesul de învățare.

Mihaela Nabăr: „În acest moment ar fi absolut contraproductiv să ne gândim că putem să interzicem folosire inteligențe artificiale. Acesta este motivul pentru care cred că ar trebui integrată în procesul de învățare.”

Recomandări

COREEA DE SUD E „STAT OSTIL”
INTRĂM ÎN SCHENGEN?!
HAMAS NEAGĂ
SUA ATACĂ REBELII HOUTHI
DUȘ...MANUL DIN BAIE
CE MIROASE AȘA?

Cum influențează chatbot-ul dezvoltarea abilităților critice ale elevilor

„Atunci când vorbim de gândirea critică, ne referim la un proces mental de analiză și evaluare a informațiilor, dar mai ales de evaluare a unor propoziții sau afirmații considerate adevărate de către unii oameni, în acest caz de către roboți. Prin urmare, dacă elevii sau studenții noștri ar interoga, analiza și evalua informațiile pe care ChatGPT le furnizează atunci când pun întrebări, am putea vorbi despre dezvoltarea gândirii critice. Cu toate acestea, în România, într-o țară unde avem un procent de 50% analfabetism funcțional, trebuie să ne amintim ce înseamnă asta. Înseamnă că elevii noștri nu știu practic cum să folosească informația în viața reală”, spune Mihaela Nabăr, expert în educație.

Citește și