• Shoppingul online de mâncare a scăzut cu 28,8%, la 319 mil.$.
  • Alimentele procesate și fructe de mare au cea mai mare creștere.
  • Numărul de produse din coșurile de cumpăraturi a scăzut și el.

Ce fac românii când iau salariul? Își umplu frigiderul. Inflația și creșterea costului de trai i-au împins pe români să se axeze mai mult pe cumpărăturile strict necesare.

Concret, anul trecut, românii au lăsat în magazinele alimentare 34 de miliarde de dolari, cu 46% mai mult decât în 2022. În schimb, în magazinele de retail online, au făcut cumpăraturi de 319 milioane de dolari, în scădere cu 28,8%, față de anul precedent.

În preferințele românilor au urcat alimentele procesate, cu 14 procente, până la 1,3 miliarde de dolari. Iar substituenții de carne și fructe de mare au înregistrat o creștere de 15%, arată raportul Departamentului pentru Agricultură al SUA.

Recomandări

AJUTOR PENTRU SECRET SERVICE
UK SE PREGĂTEȘTE DE MPOX
PRIMUL TRANSPLANT HEPATIC
PUTIN MĂREȘTE ARMATA
CUTREMUR ÎN ROMÂNIA
BRAND SAU UNIFORMĂ?

Analiștii spun că puterea redusă a modelat comportamentul consumatorilor, care s-au îndreptat către bunuri la ofertă și promoții.

Chiar și numărul de produse din coșurile de cumpăraturi a scăzut. Iar supermarketurile vor rămâne populare și în viitor, în special datorită mărcilor proprii de alimente, care sunt mai ieftine, decât produsele de brand.

Citește și