• Primăriile de sector ar trebui să se ocupe de asigurarea spațiilor din școli.
  • Toate școlile cu număr dublu de clase pregătitoare sunt vechi.
  • În ultimii cinci ani, numărul claselor pregătitoare din București a crescut cu 30%.

Cât de bine administrează primăriile celor 6 sectoare școlile din Capitală? Deloc! Asta arată o analiză a colegior de la Ziarul Financiar. Numărul de elevi crește și asta se vede în faptul că în ultimii 5 ani avem cu 30% mai mulți elevi în clasele pregătitoare. E o provocare pentru administrațiile locale să creeze spații în care să învețe elevii, să nu mai avem școli supraaglomerate sau școli unde se învață în mai multe schimburi. Cine răspunde? În teorie, primarul. În practică, nimeni.

De ce e greu pentru primăriile de sector să colaboreze pentru școli „aerisite”?

„Din păcate, faptul că avem o programă foarte încărcată și nu neapărat adaptată la lumea de astăzi, are un impact negativ asupra elevilor. Dacă la acest lucru adăugăm și faptul că am putea ajunge la supraaglomerație va avea un impact major asupra calității învățământului. Profesorii nu au cum să se ocupe de elevi în mod individual. Dacă nu punem niște baze de început, s-ar putea să avem probleme foarte mari cu nivelul de educație în viitor. Administrația locală are absolut toate datele necesare în mână”, a declarat Romulus Oprică, sociolog, pentru Aleph News.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Citește și