• Generația Z își pierde interesul în brandul favorit, dacă acesta nu are un marketing suficient de creativ
  • Generația Z caută branduri care le oferă mesaje originale și experiențe memorabile
  • Experții în marketing sunt conștienți că A.I. va fi crucial în captivarea clienților în 2024

Generația Z este foarte atentă la marketingul produselor, și premiază sau sancționează brandurile dacă nu au un mesaj cool pentru ei. Însă acest lucru nu este valabil pentru toate generațiile.

Cum se manifestă acest interes pentru un marketing captivant?

Este vorba despre un studiu realizat de o firmă numită MRC, aparține de SAP, și a măsurat așa-numitul index de loialitate al clienților – customer loyalty index – în Marea Britanie, cu participarea a 2000 de tineri. 

Ei au măsurat separat Generația Z și alte generații, în legătură cu felul în care percep ei marketingul produselor, respectiv ce reacții au la aceste marketinguri. Ei bine, au găsit diferențe destul de mari între cum reacționează generația Z și alte generații la marketingul produselor. 

Recomandări

IOHANNIS: NU E VINA NIMĂNUI
CUM TE AFECTEAZĂ CLIMA
CE RATING DĂ FITCH?
CARE-I MODA ÎN 2025?
UNDE FACI COWORKING?
CARE-I TRENDUL PE TIKTOK?

De exemplu, la întrebarea dacă au abandonat un brand căruia îi erau loiali înainte, dar s-au plictisit de el, 46%, deci aproape jumătate din Generația Z, au răspuns că da, și doar 29% din alte generații. 

Apoi, la întrebarea dacă au încercat un alt brand pentru că avea un marketing creativ, răspunsul a fost da, 30% generația Z și 23% alte generații.

Dacă au fost atrași de branduri care aveau content sau grafice cool, 31% față de 21%, deci la fel aproape o treime din generația Z.

Și în fine, la întrebarea dacă se uită la branduri care oferă experiențe memorabile, la fel diferență destul de mare, 28% pentru Generația Z și 17% pentru alte generații. 

Ce concluzii pot trage companiile din aceste date?

Generația Z este mult mai interesată de marketingul, deci mesajul vorbit sau grafic pe care îl propun brandurile și mai puțin de produsele pe care le produc acestea. 

Iată și ce concluzie pot trage companiile din aceste date: Companiile se orientează tot mai mult către inteligența artificială, de exemplu 2 treimi, deci 66% din companiile întrebate au spus că vor folosi inteligența artificială, deci AI-ul pentru a mări engagementul, adică loialitatea clienților față de brandurile lor. Asta în 2024, deci încă două luni rămase.

Bineînțeles, și în 2025, tot mai mulți și tot mai multe companii vor folosi inteligența artificială pentru acest scop, pentru a mări loialitatea clienților față de marketingul lor, pentru că, după cum am văzut, produsele contează mai puțin.

Citește și