• Economia creativă valorează acum 250 de miliarde de dolari.
  • Avem aproape 50 de milioane de creatori activi în întreaga lume.
  • Piața este în continuă creștere.

Te întrebai câți bani fac creatorii de conținut? Forbes îți dezvăluie lista celor mai bine plătiți influenceri din 2024. În total, aceștia au câștigat 720 de milioane de dolari și îți arată succesul antreprenorial și influența lor globală. Economia creativă valorează acum 250 de miliarde de dolari. Câți influenceri avem? Aproape 50 de milioane de creatori activi în întreaga lume și piața este în continuă creștere.

Succesul influencerilor asupra adolescenților

Succesul acestor influenceri are un impact semnificativ asupra adolescenților și le influențează atât comportamentele, cât și aspirațiile. Ei văd cum creatorii își transformă pasiunile în cariere de succes, așa că tot mulți își doresc acum să-și urmeze propriile visuri, fie că e vorba de conținut digital, muzică, modă sau orice altceva îi pasionează.

Influencerii devin modele de urmat – adolescenții preiau stiluri de viață, expresii și chiar obiceiuri promovate online. Însă, pe lângă admirație, adolescenții dezvoltă și o încredere crescută în ideea că și ei pot reuși, lucru care îi motivează să fie mai creativi și mai îndrăzneți în alegerile lor.

Recomandări

ZELE VREA TOMAHAWK
NEOM INAUGUREAZĂ SINDALAH
BEZOS ÎȘI APĂRĂ ZIARUL
NETFLIX LANSEAZĂ MOMENTE
MAPN VREA LEGE PT DRONE
CANICULA UCIDE

Ce modele de monetizare ar putea apărea în industria creatorilor?

În industria creatorilor, ideile de monetizare devin tot mai creative și personalizate. În viitor, ne-am putea aștepta la modele mai directe și interactive, cum ar fi abordări unde fanii pot dona mici sume pentru a-și susține creatorii preferați, dar și acces exclusiv la conținut special prin abonamente.

O altă posibilitate super interesantă ar fi produse digitale personalizate, cum ar fi stickere sau filtre. În plus, brandurile ar putea începe să lucreze cu creatori la nivel de produse co-create – cum ar fi o linie de haine sau accesorii, create împreună cu un influencer – ceea ce ți-ar oferi ocazia de a-ți susține creatorul și de a avea ceva cu adevărat special.

Influencerii de top din acest moment

Conform topului făcut de Forbes, pe locul întâi îl avem pe MrBeast, supranumit „regele YouTube-ului”, care a câștigat aproximativ 82 milioane de dolari din proiecte, inclusiv MrBeast Burger și marca de ciocolată Feastables.

El e urmat de Charli D’Amelio, faimoasa creatoare de conținut TikTok, care a generat 23 milioane de dolari anul acesta. Îi avem în top și pe Rhett și Link, duo-ul care a câștigat 35 milioane de dolari cu rețeaua lor Mythical Entertainment, care include popularul show „Good Mythical Morning.”

Ei sunt urmați de Alexandra Cooper, gazda podcastului „Call Her Daddy”, care a obținut un contract de 20 milioane de dolari cu Spotify, și a devenit una dintre cele mai de succes creatoare de podcast.

Citește și