• Proiectul vizează compensarea deficitului de șoferi de camion.
  • Testele pentru sistem vor începe în 2027 sau începutul lui 2028.
  • Coridorul va folosi cutii mari pe roți pentru transportul mărfurilor.
  • Sistemul va funcționa 24 de ore pe zi, fără intervenție umană.
  • Proiectul va ajuta la reducerea emisiilor de carbon.
  • Încărcarea mărfurilor va fi automatizată, folosind stivuitoare.

Japonia se pregătește să lanseze un proiect ambițios de transport automat de marfă între Tokyo și Osaka, denumit „conveyor belt road” de către guvern.

Această inițiativă vine ca răspuns la deficitul acut de șoferi de camion și la necesitatea de a eficientiza sistemul logistic al țării, conform The Independent.

Tehnologia din spatele proiectului

Coridorul automat va consta într-o bandă dedicată pe o autostradă existentă, pe care vor circula cutii mari pe roți, controlate de un sistem computerizat. Aceste „vehicule” vor avea dimensiuni de aproximativ 180 cm înălțime și 110 cm lățime și lungime, asemănătoare unui dulap mare.

Recomandări

MANDAT DE ARESTARE
PUTIN RIPOSTEAZĂ
CLIMA PROVOACĂ DISCUȚII
JAMIE E ELIBERAT
VREI SĂ FII ANTREPRENOR
ATENȚIE LA VISCOL

Trebuie să fim inovatori în ceea ce privește modul în care abordăm drumurile”, a declarat Yuri Endo, un director adjunct senior care supraveghează eforturile Ministerului Teritoriului, Infrastructurii, Transporturilor și Turismului.

Pe lângă compensarea unei forțe de muncă în scădere și a necesității de a reduce volumul de muncă al șoferilor, sistemul va contribui, de asemenea, la reducerea emisiilor de carbon, a spus ea.
Conceptul cheie este de a crea spații dedicate în cadrul rețelei rutiere pentru logistică, utilizând un sistem de transport automatizat și fără personal 24 de ore din 24”, a declarat Endo.

Calendarul implementării

Testele pentru acest sistem inovator sunt programate să înceapă în 2027 sau la începutul lui 2028, cu obiectivul de a deveni complet operațional până la mijlocul anilor 2030.

Proiectul este văzut ca o soluție cheie pentru a face față creșterii livrărilor, pentru a reduce presiunea asupra industriei de transport, dar și pentru a deveni mai eco-friendly.

Citește și