• Japonia a creat anime-urile și desenele manga.
  • Cultura anime și manga influențează generația Z.
  • Cultura japoneză anime a influențat muzica și moda.

Se nasc din imaginația noastră, nu trăiesc printre noi, dar ne influențează. Desenele animate le-au permis artiștilor să își exprime viziunea și să creeze lumi fantastice care depășesc limitele realității. Tom and Jerry, Albă ca Zăpada, Bambi,Sailor Moon, până la Dragon Ball, Pokemon sau Naruto-toate și-au lăsat amprenta asupra copiilor din diferite generații.

În ultimii ani am simțit tot mai tare influența anime-ului și manga asupra culturii occidentale, mai ales asupra generației Z, cu vârste cuprinse între 13 și 27 de ani. De la emisiuni de televiziune și filme, până la modă și muzică, Japonia a reușit în trei decenii să cucerească lumea.

Televiziunea și filmul au fost luate cu asalt de curentul manga și anime. „Avatar: The Last Airbender” și „Teen Titans”, au adoptat stilurile estetice și narative ale anime-ului, îmbinându-le cu sensibilitățile occidentale. Filme precum „The Matrix” s-au inspirat, de asemenea, foarte mult din anime, creatorii recunoscând în mod deschis inspirația din lucrări precum „Ghost in the Shell”.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

Cultura japoneză a desenelor animate a influențat moda și stilul de viață occidental.Mărci de top au încorporat motive anime și manga în îmbrăcămintea de stradă. Nici industria muzicală nu a scăpat. Artiști precum Kanye West și The Weeknd au folosit imagini inspirate din anime în videoclipurile lor.

Ocazional personajele din desenele animate vin și în lumea reala. Peste tot în lume au loc convenții Cosplay, la care participă de mii de oamenii. Un hobby costisitor-cei pasionați de cultura japoneză investesc mii de dolari într-un costum. Convențiile Cosplay au loc și în România, iar mii de tineri, adulți participă în fiecare an și fac paradă cu costumele lor. Piața globală de îmbrăcăminte pentru cosplay depășește patru milioane dolari și va crește cu încă 6% până în 2033.

Citește și