- TikTok declară că nu permite publicitate politică plătită.
- Analiza CNA arată că TikTok a permis promovarea indirectă a mesajelor politice.
- CNA constată lipsa transparenței algoritmilor și în publicitatea politică.
Consiliul Național al Audiovizualului cere Comisiei Europene ca, în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale, să investigheze TikTok. De asemenea, se cere și o evaluare detaliată a riscurilor democratice legate de activitatea TikTok în România, după turul 1 al alegerilor prezidențiale.
Advertisment
Ce a sesizat ca ar fi în neregulă CNA și pentru ce este solicitată ancheta pe TikTok?
Este vorba despre un raport în care Călin Georgescu ar fi înregistrat o creștere semnificativă în preferințele electorale, de la 2% la 22%. Este o evoluție atribuită campaniei de pe Tiktok, bazată pe coordonarea unor conturi care să îl promoveze constant fără a avea acest lucru marcat. Este o amplificare artificială prin algoritmi și hastag-uri. CNA avertizează că această campanie nu a fost transparentă și solicită Comisiei Europene să inițieze o investigație asupra platformei și să impună măsuri.
Cât de transparentă a fost campania reclamată?
CNA spune că s-a constatat lipsa transparenței în publicitatea politică, ceea ce contravine regulamentului privind serviciile digitale al Comisiei Europene. Deși platforma a declarat că nu permite publicitatea politică, raportul arată că platforma a permis acest lucru în mod indirect.
Recomandări
Citește și
- Trenulețele te așteaptă la Cluj. Ce poți vedea la cea mai nouă expoziție de la Cinema Dacia
- Gen. Z este generația oamenilor singuri. Psiholog: „Internetul nu este singurul vinovat”
- (P) De ce ar trebui să investim în aparate moderne de curățenie?
Partenerii noștri