- 9 din 10 tineri cumpără impulsiv online, în special pe rețele sociale precum Facebook
- Costurile mari de transport și lipsa încrederii în afaceri sunt bariere în achizițiile online
- 52% dintre Millennials și 31% dintre Gen Z au făcut cumpărături pe Facebook recent
- Millennials și GenZ cumpără cel mai des în online fashion și electronice
Tu cât de des faci cumpărături online? 9 din 10 tineri, în special Gen Z și Millennials, recunosc că fac cumpărături impulsive pe platformele de social media. Un studiu GoDaddy arată că Facebook este preferat de Millennials, iar TikTok de Gen Z, ambele generații fiind atrase de modă, mâncare și electronice.
Advertisment
Cum influențează tendința de cumpărare impulsivă pe social media comportamentul pieței de afaceri?
”Crește din ce în ce mai mult această vânzare online, pentru că modalitățile prin care se practică acest comerț online sunt din ce în ce mai inovative. E foarte ușor să ajungi la publicul tău țintă în momentul în care inserezi o reclamă între două clipuri video foarte interesante, de exemplu cu ce se întâmplă pe TikTok.
Din această perspectivă și reclamele s-au schimbat, sunt mult mai directe, nu au mai mult de două, trei, cinci secunde maxim și oferă principale avantajele produsului pe care impulsiv te determină să-l cumperi”, spune Adrian Negrescu, analist economic.
Recomandări
Ce riscuri include această tendință a achizițiilor online pentru economia digitală?
”În primul rând, trebuie să știm noi, clienții, de unde cumpărăm, pentru că chiar dacă vezi un preț foarte bun și un produs interesant pe social media, mai ales pe platformele extrem de dinamice, cum sunt TikTok, Instagram și chiar și Facebook, în unele cazuri, trebuie să te asiguri că firma care vinde produse respective este una serioasă. Sunt foarte multe țepe, sunt foarte multe site-uri care îți clonează practic datele de card și îți fură banii din cont.
Pentru industrie e o metodă inovativă adusă în piață mai ales de platformele tip Temu sau Shine. Acestea au crescut foarte, foarte mult în ultima vreme și vin cu acest mecanism de febră a cumpărăturilor. Trebuie să fim atenți la genul ăsta de cumpărătura impulsivă, care da, comercianților aduce o vânzare foarte bună, dar pe noi ne poate duce într-o capcană pe care cu greu o poți evita. Să recuperezi banii înapoi de la firma respectivă e o chestie de dificilă”, spune Adrian Negrescu, analist economic.
Citește și
- Ce filme vezi de Crăciun? „The Polar Express” împlinește 20 de ani
- STUDIU. Câteva dulciuri îți pot îmbunătăți sănătatea. Care este cea mai nocivă formă a zahărului
- Ce spune presa din Ungaria despre aderarea completă a Românei la Schengen: „Este un succes uriaș al președinției ungare”
Partenerii noștri