• În urma acuzațiilor, BYD a declarat că a întrerupt relațiile cu firma de construcții implicată și s-a angajat să respecte legislația braziliană.
  • Muncitorii, angajați de Jinjiang Construction Brazil, erau supuși unor condiții extrem de dificile.
  • Muncitorii au fost mutați în hoteluri.

Autoritățile din Brazilia au oprit construcția unei fabrici pentru gigantul chinez de vehicule electrice (EV) BYD, afirmând că muncitorii trăiau în condiții comparabile cu „sclavia”, scrie BBC.

Mai mult de 160 de lucrători au fost salvați în statul Bahia din nord-estul Braziliei, potrivit unei declarații a Procuraturii Generale a Muncii (MPT). Aceștia ar fi fost plasați într-un mediu „degradant” și li s-ar fi reținut pașapoartele și salariile de către o companie de construcții.

BYD a afirmat într-o declarație că a întrerupt legăturile cu firma implicată și că își menține angajamentul față de „respectarea deplină a legislației braziliene”. Fabrica era programată să fie operațională până în martie 2025 și urma să fie prima fabrică de vehicule electrice a BYD din afara Asiei.

Recomandări

SCHIMBĂRI LA HYUNDAI
FDA APROBĂ ZEPBOUND
CE E NATO FĂRĂ SUA?
FILIPINE IA TYPHON
DĂRUIEȘTE O PARTE DIN TINE!
CRĂCIUNUL E DESPRE BUNĂTATE

Muncitorii, angajați de Jinjiang Construction Brazil, locuiau în patru facilități din orașul Camaçari. Potrivit procurorilor, la una dintre aceste unități, lucrătorii erau obligați să doarmă pe paturi fără saltele. De asemenea, fiecare baie era împărțită între 31 de lucrători, forțându-i să se trezească extrem de devreme pentru a fi gata de lucru.

BYD a declarat că lucrătorii afectați au fost mutați în hoteluri. Aceasta a adăugat că a efectuat o „revizuire detaliată” a condițiilor de muncă și de trai pentru angajații subcontractați și a solicitat în „mai multe rânduri” firmei de construcții să aducă îmbunătățiri.

BYD, prescurtarea de la Build Your Dreams, este unul dintre cei mai mari producători de vehicule electrice din lume. Aceasta a vândut mai multe vehicule electrice decât Tesla a lui Elon Musk în ultimele trei luni ale anului 2023, în timp ce cei doi se luptau pentru primul loc în sector. De asemenea, compania și-a extins prezența în Brazilia, care este cea mai mare piață de peste mărime a sa. În 2015, a deschis pentru prima dată o fabrică în São Paulo, care produce șasiuri pentru autobuze electrice.

Vânzările de vehicule electrice în China au fost stimulate de subvențiile guvernamentale, care încurajează consumatorii să își schimbe mașinile pe benzină cu vehicule electrice sau hibride.

În străinătate, însă, există o reacție tot mai puternică împotriva a ceea ce unii consideră a fi sprijinul incorect acordat de guvernul chinez producătorilor auto naționali.

Piețe importante precum SUA și UE au impus tarife pentru vehiculele electrice provenite din China și se așteaptă și alte tarife în timpul viitoarei administrații a președintelui ales al SUA, Donald Trump.

Citește și