• Aplicaţia TikTok „reprezintă un pericol la adresa securităţii naţionale”.
  • Autoritatile americane vor sa impuna vanzarea platformei.
  • Primii care vor suferi sunt cei ce folosesc platforma pentru e-commerce.

Era TikTok e la un pas să apună. Aplicaţia care a cucerit planeta ar putea dispărea definitiv din SUA în mai puţin de o lună.

Primii loviţi nu vor fi influencerii, ci o comunitate discretă, care nu apare atât de des în lumina reflectoarelor şi despre care se vorbeşte mai puţin.

Ce i-a suparat pe americani?

Platforma a intrat în vizorul autorităţilor americane care au bătut cu pumnul în masă: fie aplicaţia e vândută Statelor Unite, fie este interzisă definitiv. Guvernul american consideră că aplicaţia reprezintă un pericol la adresa securităţii naţionale din cauza accesului la datele personale a milioane de americani.

Recomandări

CUM MĂNÂNCI CUMPĂTAT?
FĂ O ȘCOALĂ CA ACASĂ
ATACURI ÎN SIRIA
ISRAELUL LOVEȘTE YEMEN
TRUMP ÎȘI NUMEȘTE AMBASADORII
JURNALIȘTI MORȚI ÎN GAZA

În cazul în care TikTok va fi interzis în SUA, primii care vor suferi nu sunt influencerii, sunt cei ce folosesc platforma pentru e-commerce. Mulţi creatori de conţinut de pe TikTok au petrecut ani de zile construindu-şi audienţe pe aplicaţii similare precum YouTube şi Instagram, unde pot migra uşor. Pentru comercianţii online de pe TikTok Shop, alternativa nu există.

Exista alternative?

Alte platforme, cum ar fi aplicaţia de live-shopping Whatnot sau platforma de marketing afiliat LTK, oferă instrumente robuste pentru social commerce. Flip a creat o aplicaţie care este practic o versiune a TikTok numai pentru cumpărături.

Shopify oferă o varietate de instrumente pentru comercianţi pentru a se integra în aplicaţiile sociale, iar Meta a încheiat un acord cu Amazon în 2023 pentru a face postările de pe Instagram şi Facebook mai uşor de cumpărat.

Pot ele cu adevarat suplini eventuala dispariție a TikTok?

Niciunul dintre aceste produse nu oferă aceeaşi gamă de servicii într-un singur loc ca TikTok. TikTok Shop are chiar propriul magazin de aplicaţii.

În momentul de faţă, TikTok ocupă un loc central pe piaţa de social commerce din SUA. Dar dacă aplicaţia este interzisă luna viitoare – un rezultat pe care îl contestă la Curtea Supremă – o aplicaţie concurentă precum Instagram sau YouTube ar putea încerca să reproducă unele din funcţiile sale pentru a umple golul.

„Dacă TikTok va fi interzis, nu cred că aceşti oameni vor înceta pur şi simplu să mai cumpere prin livestreams. Cred că se vor muta pe altă platformă” a declarat William August, CEO al Outlandish, o companie care lucrează cu brandurile de pe TikTok Shop.

Citește și