• Managerul Spitalului Judeţean Neamţ a amenajt secţia ATI, fără acordul DSP
  • Parchetul General a deschis o anchetă penală, după ce 10 pacienţi au murit în incendiu
  • Cauza incendiului nu a fost încă stabilită

De trei zile tot auzi de tragedia de la Neamţ. Dar, nici acum nu ştii cine e de vină. Managerul spitalului, Tătaru şi Arafat, îţi spun tot felul de lucruri, dar nimic concret.

Un lucru este cert: pacienţii au fost mutaţi de la un etaj la altul, fără avizul DSP. O spune ministrul Sănătăţii, care aşteaptă rezultatul anchetei.

Orice modificare în structura unui spital trebuie să parcurgă anumiţi paşi. Flavius Cionca, directorul DSP Timiş îţi explică aceste etape.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

Prima dată, spitalul are nevoie de acordul Ministerului Sănătăţii. Apoi, trebuie cerut aviz de la DSP. Cionca spune să solicitarea este însoţită de un dosar cu acte, iar ulterior o echipă de control verifică tot.

Până şi distanţa dintre paturi şi numărul de medici şi asistente sunt importante. În cazul în care sunt deficienţe, spitalul primeşte un termen pentru remediere.

Dacă nu se conformează, nu primeşte aviz.

Nelu Tătaru, ministrul Sănătăţii: „Dacă s-au produs modificări într-o secţie spuneaţi vis-a-vis de apariţia unui perete intermediar, despărţitor, atunci trebuie făcute acele circuite şi trebuie obţinută o aprobare de la DSP. Știţi cine a dispus modificarea secţiei ATI fără acest aviz? Managementul unităţii, bănuiesc. Ei sunt cei care decid, în Comitetul Director, Comitetul Director decide modificarea unei secţii, dar trebuie aviz Dsp pentru circuite.”

Flavius Cionca, director DSP Timiş: „Ca la orice avizare, certificare, întotdeauna este obligatoriu ca o echipă să se ducă şi să constate existenţa unor lucruri la faţa locului. În cazul acesta, dacă ne referim la o secţie, sau la un compartiment, se verifică în primul rând spaţiul, să ne asigurăm că există şi circuite, bineînţeles, şi că pot fi respectate fără probleme, se verifică prezenţa aparaturii medicale, contractul de service, modalitatea de întreţinere. Este luată în calcul disponibilitatea personalului, şi împreună cu Serviciul de Resurse Umane, din cadrul unităţii medicale se trece în revistă personalul care va deservi această secţie”