• Parlamentarii USR au anunțat că vor vota împotriva OUG prin care Guvernul vrea să acorde bani presei, în schimbul unor campanii de informare despre epidemia de Covid-19
  • Guvernul a aprobat un buget de 200 de milioane de lei, care va fi distribuit în următoarele 4 luni
  • USR spune ca banii acordați nu vor ajuta presa, ci o vor subordona

Parlamentarii USR vor vota împotriva OUG pentru organizarea unor campanii de informare publică în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19, cu un buget alocat de 200 de milioane de lei. ”Nu va ajuta presa, ci o va subordona”, susţin liderii USR.

”A ajuns în Parlament Ordonanţa de urgenţă a Guvernului prin care se acordă presei 200 milioane de lei, pentru o aşa-zisă campanie de informare în contextul actualei pandemii. Această Ordonanţă, în forma actuală, nu poate fi susţinută de USR. Nu va ajuta presa, ci o va subordona! Problema susţinerii presei este una esenţială pentru orice democraţie, fie că e vorba de o perioadă de criză economică, fie că nu este nicio criză.

Dar, în acelaşi timp, trebuie să facem o distincţie clară între susţinerea independenţei presei şi cumpărarea bunăvoinţei presei prin intermediul banilor publici. Principalii beneficiari ai Ordonanţei de urgenţă nu vor fi jurnaliştii, ci patronatele din presă ale căror interese sunt diverse. Costul pentru presă va fi, în realitate, foarte mare – creşterea obedienţei faţă de finanţator – în cazul de faţă, chiar Guvernul României”, a transmis USR.

Recomandări

UCRAINA POATE LOVI RUSIA
ÎNCEPE G20 LA RIO
CINE A FOST BELA KAROLYI?
ȘTII UNDE AU ERUPT VULCANII?
UNDE FACI REVELIONUL?
FOODSERVICE FOR YOU

Guvernul a aprobat o ordonanţă de urgenţă pentru organizarea unor campanii de informare publică în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19, care prevede că, pe o perioadă de 4 luni, începând cu data de 15 mai 2020, Guvernul României difuzează contra cost, prin intermediul serviciilor mass-media, campanii de informare publică privind măsurile de prevenire şi limitare a răspândirii coronavirusului.

Pentru această campanie de informare va fi alocat un buget de 200 de milioane de lei.