• Închiderea forțată a școlilor din întreaga lume a provocat o criză globală a învățării, a declarat un reprezentant al UNICEF.
  • Școlile pot să rămână deschise, dat fiind că nu sunt un factor important în răspândirea virusului.
  • Beneficiile menținerii deschise a școlilor depășesc cu mult costurile închiderii lor la nivel național.

Școlile din întreaga lume ar trebui să rămână deschise în ciuda pandemiei de coronavirus, a declarat marți ofițerul de presă al UNICEF Germania, Christine Kahmann, pentru Deutsche Welle.

Kahmann a declarat că lumea se află în mijlocul unei „crize globale a învățării” din cauza închiderii forțate a școlilor.

Închiderea școlilor din întreaga lume a dus la o criză globală a învățării, iar repercusiunile ar putea fi resimțite în multe țări și societăți timp de decenii”, a declarat Kahmann. „Consecințele asupra învățării și stării de bine a copiilor sunt devastatoare și cei mai afectați sunt copiii cei mai vulnerabili și cei mai marginalizați”. Pandemia alimentează inegalitățile și distruge progresele educaționale realizate în ultimele decenii.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

„Un alt factor important este acela că, cu cât copiii rămân departe de școală și sunt lipsiți de procesul de învățare, cu atât este mai puțin probabil să se întoarcă. Iar acest lucru va avea consecințe pe tot parcursul vieții lor”, a adăugat Kahmann.

Beneficiile depășesc costurile

Kahmann a declarat că dovezile nu indică faptul că școlile sunt un factor important în răspândirea coronavirusului și că, oriunde este posibil, acestea ar trebui să rămână deschise.

„Solicităm guvernelor să acorde prioritate deschiderii școlilor și să le mențină deschise”, a declarat ea.

„Dovezile arată într-adevăr că școlile nu sunt un factor principal [de infecții], iar beneficiile menținerii deschise a școlilor depășesc cu mult costurile închiderii lor la nivel național. Ar trebui să se evite închiderea școlilor, iar situația ar trebui evaluată în fiecare zonă, în funcție de circumstanțe”.

Creșterea violenței

Kahmann a remarcat, de asemenea, că violența crește atunci când copiii sunt în afara școlii. „Știm asta din crizele anterioare”, a spus ea.

Având în vedere limitările impuse de pandemie, Kahmann a numit învățarea la distanță o „alternativă foarte bună”,. Cu toate acestea, a subliniat necesitatea venirii în întâmpinarea celor care nu au acces la instrumentele necesare, care sunt adesea „copiii cei mai dezavantajați și cei mai săraci”.

Cercetările sugerează că școlile tind să nu fie factori semnificativi de răspândire a pandemiei. În întreaga lume, redeschiderea școlilor nu a dus la creșteri ale numărului de cazuri, în special în zonele cu transmitere comunitară mai scăzută și acolo unde școlile au luat măsuri de precauție.