O pană de cauciuc poate strica totul. Vă poate face să întârziați la serviciu, poate strica o excursie și poate distruge o pereche de pantaloni frumoși.

Automobiliștii de o anumită vechime ar putea să-și amintească o priveliște comună pe marginea autostrăzii în trecut, când șoferii se ghemuiau în pietriș pentru a înlocui un cauciuc înțepat. Astăzi există o generație de șoferi care nu au experimentat niciodată o pană de cauciuc, datorită progreselor în tehnologia anvelopelor care au făcut ca pană să fie aproape depășită. Aproape.

Recomandări

SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE
UNDE MERGI LA BRUNCH
REVOLUȚIA AJUNGE ÎN CAPITALĂ

În mare parte, luăm anvelopele mașinii noastre ca fiind de la sine înțelese și privim roata de rezervă și cricul și sculele necesare din portbagaj ca pe niște artefacte de muzeu. Unii producători de automobile au încetat să mai furnizeze aceste echipamente, mulțumindu-se să includă o cutie de etanșant și o pompă de aer electrică ca o măsură cu jumătate de normă.

S-au scris multe despre anvelopele de iarnă, dar ce se întâmplă cu celălalt anotimp important, când anvelopele dumneavoastră riscă mai mult să intre în contact cu cuie, șuruburi, sticlă spartă și resturi metalice? Cum vă asigurați că acele cauciucuri de vară supraviețuiesc nevătămate acestui sezon?

Iată care sunt cele mai bune idei și sfaturi pentru a avea grijă de cauciucuri all season pe timp de vară.

Alegeți-vă calea

În timp ce înțeparea unor cauciucuri de vară este uneori inevitabilă, merită să fiți vigilenți și să dați dovadă de prudență atunci când vă aflați la volan. Atunci când treceți cu mașina pe lângă șantierele de construcții, presupuneți că materialele periculoase, cum ar fi cuiele, șuruburile și metalul ascuțit, probabil că acoperă carosabilul din fața șantierului. Evitați banda de trotuar dacă puteți.

Șantierele de construcții sunt cu siguranță o problemă. De cele mai multe ori, este un șurub pe care îl găsiți în anvelopă, nu un cui. Șuruburile sunt mai ascuțite. Și, în 75% din cazuri, este într-un pneu din spate, deoarece pneurile din față ridică șurubul înainte ca cele din spate să treacă peste el.

Împiedicați o pană de cauciuc să se agraveze verificând vizual anvelopele în mod regulat pentru a vedea dacă există urme de material străin care străpunge cauciucul și reparați-o cu un dop sau un plasture. Specialiștii vă recomandă, de asemenea, verificarea pereților laterali ai anvelopei pentru bule sau ceea ce ei numesc „rupturi de șoc”, cauzate de impacturi mari care pliază peretele lateral și care pot fi apoi deteriorate de janta roții.

Dop sau petic?

Automobiliștii au mai multe șanse să descopere o scurgere lentă în cauciucuri de vară decât să experimenteze o explozie dramatică în timpul mersului. Deci, ce trebuie să faceți? Centrele de service oferă două remedii comune: dopuri sau plasturi pentru anvelope. Iată care sunt avantajele și dezavantajele fiecăruia.

Astuparea unei scurgeri este rapidă, ieftină și convenabilă, deoarece se face cu anvelopa pe jantă. Tehnicianul îndepărtează pur și simplu cuiul sau șurubul incriminat și astupă gaura cu un dop de cauciuc moale care se presupune că va rămâne la locul lui pentru totdeauna. Cu toate acestea, este predispus la scurgeri în timp.

Marginile sfărâmicioase ale curelelor de oțel din interiorul anvelopei vor toci în timp dopul și acesta va ceda. Specialiștii recomandă cu tărie un petic ca soluție permanentă. Aplicată pe interiorul anvelopei (odată ce a fost îndepărtată de pe roată), vulcanizarea chimică restabilește integritatea anvelopei și sigilează gaura lăsată de cui.

Este implicată o anumită manoperă, așa că bugetați puțin mai mult pentru o reparație cu petic. Rețineți că nu ar trebui să astupați o gaură mai mică de lățimea unui deget de la umărul anvelopei; nu este sigur să faceți acest lucru și este considerată nereparabilă.

Cunoașteți-vă TMPS

Obligatorie după dezastrul Ford Explorer/Firestone Tire de la începutul anilor 2000, lampa sistemului de monitorizare a presiunii în anvelope (TPMS) din autovehiculul dumneavoastră se aprinde atunci când detectează presiune scăzută în una sau mai multe anvelope. Producătorii auto au adoptat două sisteme distincte: monitoarele directe și cele indirecte.

Sistemele directe utilizează un senzor electronic la tija supapei pentru a citi presiunea aerului din interiorul fiecărui pneu. Este mai precis, dar reprezintă o cheltuială suplimentară atunci când schimbați cauciucuri de vară între sezoane, deoarece un al doilea set de jante necesită un alt set de senzori.

Mulți șpferi nu se obosesc să adauge senzori la anvelopele și jantele de iarnă, preferând să trăiască cu beculețul TPMS pe tabloul de bord pe parcursul celor patru luni decât să plătească mai mult pentru senzori. Specialiștii notează că senzorii pot prezenta probleme de service pretențioase și necesită baterii cu litiu care trebuie înlocuite la fiecare cinci ani sau cam așa ceva.

Un sistem indirect este în mod inerent mai simplu și mai puțin costisitor. Acesta utilizează senzorii de frânare antiblocare ai vehiculului pentru a monitoriza viteza de rotație a anvelopelor. O roată care se învârte mai repede indică un pneu cu diametru mai mic din cauza presiunii scăzute a aerului. Funcționează cu orice combinație anvelopă/roată, necesitând doar o recalibrare prin simpla apăsare a unui buton atunci când schimbați anvelopele.