Trotineta electrică a devenit sinonimă cu cuvântul „închiriere”. În orașele din întreaga lume, trotinetele de închiriat se adună pe trotuare. Și, deși acest lucru ar putea părea revoluționar, istoria arată că a existat întotdeauna un apetit al publicului pentru trotinete accesibile, adecvate pentru drum, cu asistență electrică. Acestea au o istorie mai lungă decât ar crede majoritatea persoanelor.

Prima trotinetă electrică

Când a fost inventată trotineta electrică? Răspunsul v-ar putea surprinde. Deși trotineta pare să fi fost atotprezentă în anii 1990, se pare că a fost vorba doar de o renaștere. Prima trotinetă electrică, cunoscută sub numele de Autoped, a ajuns în 1915 la New York; la doar trei ani de la scufundarea Titanicului, în orașul în care acesta nu a ajuns niciodată.

La fel ca și astăzi, Autopedele și-au găsit consumatori înainte ca legiuitorii să aibă șansa de a pune în aplicare reglementările – în 1915, semafoarele erau încă la cincisprezece ani distanță. În ultimii zece ani, livratorii din The Big Apple au negociat cu autoritățile să legalizeze trotineta electrică, o luptă care a fost câștigată abia în aprilie anul trecut.
Pentru cine a fost prima trotinetă electrică?

Recomandări

CHETĂ PENTRU SPORTIVII ROMÂNI
C.E. INVESTIGHEAZĂ CHINA
CE ESTE DUREREA CRONICĂ
SCADE INTERESUL PENTRU VISION PRO
P.E. LUPTĂ CONTRA TRAFICULUI DE FIINȚE UMANE
PRAFUL SAHARIAN ACOPERĂ GRECIA

Căutând imagini cu Autopedul, este clar că a existat o vizare puternică a femeilor nou independente. Compania a căutat să își desemneze trotineta ca un simbol practic al libertății și mobilității descoperite de femei, având utilizatoare precum sufrageta Lady Florence Norman, când aceste vehiculele au apărut în Marea Britanie, în 1916.

Deși au fost lansate cu multă emoție publică, erau ilegale din punct de vedere tehnic în temeiul Legii Autostrăzilor din 1835. Faptul că primele trotinete cu asistență electrică erau atât de populare printre femei ar trebui să ne dea un motiv de gândire; de ce este piața actuală a micromobilității atât de orientată spre bărbați? Majoritatea marketingului se concentrează pe bărbații care adoptă timpuriu. Cum ar trebui să arate o trotinetă pentru a face femeile tinere din orașele mari să simtă că este o opțiune realistă și sigură? Este cu siguranță o întrebare care credem că merită explorată.

Femeile nu au fost singura demografică care s-a îndrăgostit de Autoped; New York Post Office a semnat un contract cu compania pentru a le oferi poștașilor lor o metodă mai ușoară și mai agilă de livrare, iar ofițerii de poliție le-au folosit pentru patrule. Din păcate, membrii bandelor le-au utilizat și ei pentru escapade mai ușoare, motiv pentru care răspunsul timpuriu al presei nu a fost copleșitor de pozitiv; inițial vehiculul a fost respins ca „ciudat” de presa ciclistă, în timp ce The Sun l-a numit „Solo Devil Wagon”. Dar pe atunci, la fel ca acum, isteria din presă nu făcea nimic pentru a înăbuși apetitul publicului.

Anii 1980 și Go-Ped

Următoarele decenii s-au dovedit a fi oarecum o epocă întunecată. Abia în 1986, compania Go-Ped a lansat primele trotinete cu benzină de la Autoped. Când bateriile litiu-ion – cele mai eficiente și ecologice până în prezent – au fost inventate în 1991 și utilizate în mod obișnuit în produsele de larg consum în deceniul următor, transportul electric personal a devenit în cele din urmă viabil.

Companii precum Micro și Razor au reaprins pasiunea lumii pentru trotinete, iar în 2001 Go-Ped a lansat prima trotinetă electrică din lume. La scurt timp, alte companii și-au dezvoltat primele versiuni electrice, pentru a concura. În ciuda acestui fapt, trotineta era încă văzut ca o jucărie – a câștigat chiar și premiul „Jucăria de vară a anului” în 2000.

Trotinetele electrice în ziua de azi

Într-o zi din 1990, fostul bancher elvețian Wim Ouboter a vrut să își cumpere un Bratwurst. Cu toate acestea, distanța dintre apartamentul său și restaurant era prea mare pentru a merge pe jos, dar prea scurtă pentru a merge cu bicicleta. Rezultatul acestei enigme a fost „kick-scooterul” său pentru adulți, care, a crezut Ouboter, va transforma modul în care oamenii se mișcă prin orașe.

Deși Ouboter era înaintea timpului său, s-a dovedit că avea dreptate. Datorită costurilor mult mai mici ale bateriei, trotinetele sunt mai ușor de produs decât oricând; iar al doilea mare boom al trotinetelor din anii ’90 a condus la genul de modele pe care le vedem astăzi, cu greutate mai mică, agilitate mult crescută și suspensie îmbunătățită. Pe măsură ce orașele devin mai mari, la fel și piața trotinetelor electrice.