- 8 milioane de euro a cheltuit Nicușor Dan în turul 2
- Majoritatea sondajelor și Exit Poll-urilor au fost plătite de Nicușor Dan
- 1,4 milioane de euro a cheltuit George Simion în turul 2
Autoritatea Electorală Permanentă a publicat cheltuielile din turul 2 al campaniei electorale pentru Președinția României și – ca de obicei – cifrele spun totul.
Advertisment
Campania masivă a lui Nicușor Dan pe majoritatea televiziunilor – finanțate de obicei de partidele de guvernământ – dar și plata Exit Poll-urilor se ridică la suma de 8 milioane de euro doar pentru turul 2.
Asta în timp ce campania lui George Simion nu se ridică nici măcar la 20% din totalul cheltuielilor făcute de Nicușor Dan.
Recomandări
Ce ne spun cifrele oficiale
A venit momentul adevărului după tot acest balamuc din turul 2. Ieri după-amiază, Autoritatea Electorală Permanentă a publicat cheltuielile declarate de către cei doi competitori, George Simion și Nicușor Dan, în campania pentru turul 2.
Cifrele spun totul, pentru că această campania fricii, dacă ne referim doar la televiziunile plătite de Nicușor Dan – din cele 8 milioane de euro declarate de a fi cheltuite Nicușor Dan – 2,6 milioane de euro s-au dus pe televiziuni, prin acea campanie a fricii: totul se prăbușea în România, cursul…apăruseră și horoscopistele, totul era negativ.
Unele televiziuni au recunoscut că, înaintea turului 2 – adică ziua de sâmbătă când s-a difuzat în România, reluarea dezbaterii de la Euronews – inclusiv acea reluare care a fost dată de principalele posturi, de stat și de partid, a fost plătită de Nicușor Dan, și nu a fost o decizie editorială a televiziunilor.
Ca atare, din cele 8 milioane de euro, 1,1 milioane de euro i-a încasat Antena 3 pe campania fricii, cei de la RTV au încasat și ei 1 milion de euro – deci Antena 3 bara-bara cu RTV. B1 TV a încasat 252.000 de euro, Digi24 aproape 200.000 de euro. Cei de la Antena 1, pentru că Nicușor Dan a fost și acolo separat, au încasat și ei 104.000 de euro.
Avem o situație interesantă și cu TV Buzău Trust, al lui Felix Rache, care a încasat 2000 de euro – Felix Rache, care a lucrat înainte cu Partidul Social-Democrat și cu oamenii apropiați de fostul director SRI, George Maior și ulterior s-a adus către Partidul Social-Democrat. În noiembrie anul trecut a lucrat cu Mircea Geoană, ulterior a lucrat cu Victor Ponta și acum vedem o plată mică, dar arată o conexiune cu Nicușor Dan.
Deci, în total, toată această nebunia a fost 2,6 milioane de euro. Numai ce au declarat televiziunile.
Ce mai avem aici? Sondajele. Sondajele miracol, care au greșit de mulți ani toate rezultatele alegerilor și acum au dat în sincron același rezultat, pe care nu putea să îl preconizeze nimeni. Verified.
Ne aducem aminte că păreau constant sondaje Verified, în care era anunțat Nicușor Dan câștigător sub orice formă. 100.000 de euro, plătit de Nicușor Dan. VPN Call, 150.000 de euro, plătit de Nicușor Dan. Avangarde, aproape 80.000 de euro, plătit de Nicușor Dan. Barbu Mateescu, marele sociolog, 31.000 de euro, plătit de Nicușor Dan. CURS, 127.000 de euro, plătiți de Nicușor Dan.
Dacă ne uităm grafice, vedem că cele două Exit Poll-uri, care au fost date în noaptea alegerilor de către toate televiziunile, pentru că au fost singurele de pe piață, au dat aceleași cifre – aceleași companii care tot timpul au greșit rezultatele alegerilor. Ei bine, în noaptea alegerilor au avut un rezultat miracol, care s-a potrivit și cu rezultatul de la Autoritatea Electorală Permanentă și BEC. Și ambele case de sondare și care au făcut Exit Poll-urile au fost plătite de Nicușor Dan, potrivit Autorității Electorale Permanente.
Cât a cheltuit George Simion?
Trecem la George Simion. Dacă la Nicușor Dan avem un total de cheltuieli de 8 milioane de euro, la Simion avem un total de cheltuieli de 1,4 milioane de euro. Deci cam 17% din cheltuielile pe turul 2 ale lui Nicușor Dan. Dintre care, vedem RTV 267.000 de euro de la AUR, pentru că trebuie să vedem că aici avem plăți de la AUR pentru campania lui George Simion.
SOCIOPOL – Mirai Palada, care și el a făcut sondaje, dar EXIT POLL-ul nu e un exit poll, e o predicție, o statistică în noaptea alegerilor și a fost 50-50. A costat SOCIOPOLUL plătit de George Simeon aproape 60.000 de euro.
Avem și Avandorul, această companie care a lucrat cu Partidul Național Liberal pe campania lui Nicolae Ciucă atunci când s-au anulat alegerile – cu 35.000 de euro.
Și apare din nou TV Trust Buzău, Felix Rache, care vedem că a lucrat puțin cu ambii candidați pentru că avem aici o translatare acestei companii în toate campaniile electorale și către toți candidații.
Ce trebuie să știe opinia publică este că astea sunt date oficiale, campania fricii a costat 2,6 milioane de euro.
Campania Fricii s-a terminat imediat cum a câștigat domnul Nicușor Dan alegerile, dar toți acești bani, adică 1,4 milioane de euro, vor fi decontați de oameni din buzunarele lor, din bugetele publice pentru că sunt declarați la Autoritatea Electorală Permanentă și potrivit legii, Autoritatea Electorală Permanentă va deconta din bani publici ai românilor toată această nebunie a campaniei electorale.
Adică știi cum e? Am fost mințiți pe banii noștri.
Cum se explică această diferență imensă între bugetele celor doi
E o diferență de 1,4 milioane de euro între Nicușor Dan și George Simion. Trebuie să vedem că la Nicușor Dan avem această situație care a fost și în campania de la București și la referendumul de la București și în campania pentru turul 1 și campania pentru turul 2.
Sunt donații pe care Nicușor Dan le-a declarat Autorității Electorale Permanente, dar în declarația de la Vereș le-a trecut anonime pentru că nu știm în acest moment cine a infuzat aceste sume uriașe către campania lui Nicușor Dan.
Se vede că Nicușor Dan a avut în spate – cum ar spune domnul Năsui – statul român, dar și foarte multe secrete în campania lui Nicușor Dan.
În timp ce, potrivit Autorității Electorale Permanente, George Simion a avut trei surse de finanțare și asta am văzut ca o linie pe toată această nebunie a campaniei – A avut banii de la AUR, care sunt banii pe care îi primește tot bani publici, dar îi primește potrivit legii din buget, așa cum a fost susținută și campania lui Crin Antonescu de către Partidul Social-Democrat.
George Simion s-a împrumutat de la persoane fizice și juridice și inclusiv instituții bancare, ceea ce înseamnă că George Simion a folosit împrumuturi de la persoane, firme și bănci ca să susțină campania electorală. Vedem 1,4 milioane de euro pentru turul 2, iar domnul Nicușor Dan a avut în spate foarte, foarte multe secrete și foarte mulți anonimi.
Explicația probabil aici stă. Vedem omul care a fost susținut de toate televiziunile și de statul român și omul care a candidat pe platforma AUR.
Trebuie să mai precizăm – că vedem aceste plăți către televiziuni – Aleph News și tot ce înseamnă grupul nostru de presă, nici nu a cerut, nici nu a primit bani de la niciun competitor electoral și de la niciun partid politic pentru această campanie electorală nebună. De altfel, noi nici n-am avut emisiuni electorale în toată această perioadă.
Total plăți: 40.494.264 lei ( 8 milioane de euro)
- Antena 3 = 5.670.350 lei (1.134.070 euro)
- RTV = 4.644.955 lei ( 928.999 euro)
- B1 TV = 1.262.255 lei (252.445 euro)
- DIGI 24= 947.432 lei (189.486 euro)
- Antena 1= 521.841 lei ( 104.368 euro)
- TV Buzău Trust = 10.000 lei (2.000 de euro)
Sursa: AEP
Citește și
- SONDAJ – Ești de acord ca viitorul Președinte să dizolve Parlamentul, pentru a reflecta voința de acum a electoratului? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ ȘTIU PE CE LUME TRĂIESC – Aleph News – Ziarul Financiar
- Leul s-a apreciat faţă de euro în şedinţa de miercuri, după conferinţa guvernatorului BNR. Mugur Isărescu: Noul prag psihologic pentru cursul leu/euro? Nu îl spun. Cel mult pot să vorbesc despre o zonă de echilibru şi cred că acum suntem în acea zonă de echilibru
- Autoritatea Electorală Permanentă informează că alegerile prezidențiale din 2025 s-au desfășurat „corect și transparent”, după ce George Simion a contestat la CCR rezultatul alegerilor