Anul de coşmar 2020 a îngenuncheat industra aeriană după un deceniu de profitabilitate susţinută, iar companiile au rămas „în aer”, la fel ca întreg universul conex al industriei, care include producători din industria aerospaţială, aeroporturi şi firme de leasing, potrivit Ziarul Financiar, care citează Bloomberg.

În acest context, 2021 se conturează drept un an de tranziţie, întrucât ritmul în care îşi va reveni industria depinde de mai muţi factori, precum evoluţia campaniilor de vaccinare, situaţia financiară, politicile guvernamentale şi evoluţia virusului, care a dovedit o lipsă de predictibilitate.

Operatorii aerieni au înţeles că traficul nu va înregistra creşteri majore înainte ca vaccinul să ajungă la părţi mari din populaţie, astfel încât rata de infectare să fie redusă vizibil.

Recomandări

PUTIN: VOM DOBORÎ TOATE AVIOANELE F-16 TRIMISE UCRAINEI
SBF PRIMEȘTE 25 DE ANI DE ÎNCHISOARE
ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
ȘTII DE VREME? VINE VARA-N TOATĂ ȚARA
MOLDOVA SE PREGĂTEȘTE DE ADERARE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT

Chiar şi atunci, operatorii vor fi nevoiţi să facă eforturi suplimentare pentru a-i convinge pe oameni să zboare din nou.

În Europa, asta înseamnă că tarifele ar putea coborî chiar şi până la 9,99 euro, aşa cum a explicat Michael O Leary, CEO-ul Ryanair. Operatorul irlandez a decis să reducă numărul de zboruri programate în primele trei luni ale anului, din cauza incertitudinii care planează asupra industriei.

Alte idei vehiculate în industrie sunt atragerea pasagerilor prin pachete care includ cazare gratuită la hotel, pachete cu două bilete de călătorie la preţ de unu sau chiar asigurare de călătorie gratuită.

În altă parte a lumii, operatorul China Eastern Airlines a oferit călătorii nelimitate gândite ca pachet sub un singur preţ.

Rămâne de văzut cât va dura ca pasagerii să fie convinşi de ofertele operatorilor, înainte ca aceştia să le poată diminua şi să se poată întoarce spre o marjă de profit confortabilă.