- În 2019, cifra de afaceri a Automobile Dacia a scăzut cu 2,1%
- Deşi profitul companiei a coborât cu 13,5%, este al doilea cel mai mare profit din istoria sa
- Anul acesta, specialiştii spun că Dacia ar urma să înregistreze un declin de până la 30% al cifrei de afaceri
Automobile Dacia, motorul industriei româneşti, a călcat frâna anul trecut. Astfel că cifra de afaceri a celei mai mari companii din România a scăzut cu 2,1% în 2019, la 5,2 miliarde de euro, potrivit Ziarului Financiar. Şi profitul companiei a resimţit anul trecut un declin de 13,5% la 140 milioane euro.
Chiar şi aşa, este al doilea cel mai mare profit înregistrat de Dacia în istoria sa. Pandemia a schimbat planurile companiei şi a pus pe hold creşterea capacităţii de producţie la Mioveni. De altfel, înmatriculările de noi vehicule au scăzut la nivel european, dar şi în România, cu o treime în primele şase luni ale anului faţă de perioada similară din 2019.
În 2019, numărul angajaţilor din companie a crescut la 14.761, cu 38 mai mulţi decât în 2018 Producţia de maşini a Dacia a crescut cu 4,2% anul trecut, la aproape 350.000 de unităţi, iar producţia Duster a urcat cu 11% în 2020, la peste 263.000 de maşini
Criza Covid-19 a adus o scădere de 20-30% în piaţa auto
Piaţa auto nu anunţă o revenire care ar putea compensa pierderile înregistrare în prima jumătate a anului. Peste un milion de angajaţi din industria auto au fost afectaţi de criză în Uniunea Europeană şi Marea Britanie.
Când producţia de la Mioveni a fost întreruptă cei aproape 14.000 de angajaţi au intrat atunci în şomaj tehnic
De asemenea, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu o treime în primele şase luni din 2020.