• Cei mai mari producători auto din lume plănuiesc să cheltuiască aproape 1,2 trilioane de dolari până în 2030 pentru a dezvolta și produce milioane de vehicule electrice.
  • Cifra investițiilor în vehicule electrice, care nu a fost publicată anterior, eclipsează estimările anterioare ale Reuters privind investițiile și este de peste două ori mai mare decât cel mai recent calcul.
  • Producătorii auto au prevăzut planuri de a construi 54 de milioane de vehicule electrice cu baterii în 2030, reprezentând peste 50% din producția totală de vehicule, potrivit analizei.

Cei mai mari producători auto din lume plănuiesc să cheltuiască aproape 1.200 de miliarde de dolari până în 2030 pentru a dezvolta și produce milioane de vehicule electrice, împreună cu bateriile și materiile prime care să susțină această producție, potrivit unei analize Reuters.

Cifra investițiilor în vehicule electrice, care nu a fost publicată anterior, eclipsează estimările anterioare ale Reuters privind investițiile și este de peste două ori mai mare decât cel mai recent calcul publicat în urmă cu doar un an.

Pentru a pune cifra în context, Alphabet, compania mamă a Google și Waymo, are o capitalizare de piață de 1.300 de miliarde de dolari.

Recomandări

ISRAELUL A ATACAT IRANUL
CINE ÎNCEARCĂ SĂ-L ASASINEZE PE ZELENSKI?
ONU DECIDE DACĂ RECUNOAȘTE SAU NU AUTORITATEA PALESTINIANĂ
CE SECRETE ASCUNDE CHINA
CUM ÎNGRIJEȘTI MEDIUL ÎNCONJURĂTOR
FRANCEZII SUNT PESIMIȘTII EUROPEI

54 de milioane de vehicule electrice cu baterii în 2030

Producătorii auto au prevăzut planuri de a construi 54 de milioane de vehicule electrice cu baterii în 2030, reprezentând peste 50% din producția totală de vehicule, potrivit analizei.

Pentru a susține acest nivel fără precedent de vehicule electrice, producătorii auto și partenerii lor în domeniul bateriilor intenționează să instaleze 5,8 terawați-oră de capacitate de producție de baterii până în 2030, potrivit datelor furnizate de Benchmark Mineral Intelligence și de producători.

În frunte se află Tesla, unde directorul executiv Elon Musk a prezentat un plan îndrăzneț de a construi 20 de milioane de EV-uri în 2030, ceea ce necesită o cantitate estimată de 3 terawatt-oră de baterii.

La sfârșitul lunii octombrie, Musk a declarat că Tesla lucrează deja la o platformă de vehicule mai mici care ar urma să coste jumătate din prețul modelului 3 și al modelului Y.

Deși Tesla nu și-a dezvăluit pe deplin planurile de cheltuieli, o astfel de creștere exponențială – o creștere de 13 ori față de cele aproximativ 1,5 milioane de vehicule pe care speră să le vândă în acest an – va avea un cost de sute de miliarde de dolari, potrivit unei analize Reuters a dezvăluirilor financiare ale Tesla și a previziunilor privind cererea globală de vehicule electrice, precum și producția de baterii și minerale pentru baterii.

Toyota investește 70 de miliarde de dolari în electrice

Compania germană Volkswagen, deși se află în urma Tesla, are planuri ambițioase până la sfârșitul deceniului, vizând mult peste 100 de miliarde de dolari pentru a-și dezvolta portofoliul global de vehicule electrice, pentru a adăuga noi „gigafabrici” de baterii în Europa și America de Nord și pentru a bloca aprovizionarea cu materii prime cheie.

Japonezii de la Toyota Motor Corp investesc 70 de miliarde de dolari pentru electrificarea vehiculelor și producerea mai multor baterii și se așteaptă să vândă cel puțin 3,5 milioane de modele electrice cu baterii (BEV) în 2030. Plănuiește cel puțin 30 de BEV-uri diferite și se așteaptă să treacă întreaga gamă Lexus la electricitate pe baterii în acest interval.

Ford Motor Co continuă să își mărească nivelul de cheltuieli pentru noi modele EV – acum la 50 de miliarde de dolari – și pentru cel puțin 240 de gigawați-oră de baterii cu partenerii săi, în timp ce își propune să producă aproximativ 3 milioane de BEV-uri în 2030 – jumătate din volumul său total.

Mercedes-Benz a alocat cel puțin 47 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea și producția de EV-uri, aproape două treimi din această sumă fiind destinate creșterii capacității globale de baterii cu partenerii săi la peste 200 de gigawați-oră.

BMW , Stellantis și General Motors plănuiesc fiecare să cheltuiască cel puțin 35 de miliarde de dolari pentru VE și baterii, Stellantis prezentând cel mai agresiv program de baterii: O capacitate planificată de 400 de gigawați-oră cu parteneri până în 2030, inclusiv patru fabrici în America de Nord.