• Cea mai mare provocare pentru majoritatea soluțiilor climatice este găsirea unei piețe.
  • Bill Gates vrea să determine companiile să reducă emisiile de CO2.
  • Companiile ar trebui determinate să cumpere un anumit volum de combustibil curat la un anumit interval de timp.

Bill Gates caută investitori care să ajute companiile să reducă din impactul climatic asupra mediului. Prin urmare, Breakthrough Energy, o companie condusă de fondatorul Microsoft, s-a aliat cu CDP, o organizație non-profit, pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon, scrie Bloomberg.

“Am pierdut timp dezvoltând tehnologii precum energia solară pentru că nu erau suficienți bani. Nu putem pierde și mai mult timp”, spune consilierul CDP, Paula DiPerna.

Capitalul de risc, oferit companiilor în stadiul incipient, crește în dimensiune și ajută companiile start-up să dezvolte tehnologii până la punctul de a fi gata să intre pe piață, însă, ulterior se împotmolesc. „Lucrăm cu o mulțime de tehnologii climatice, dar acestea ajung să se confrunte cu o piață în care combustibilii fosili sunt ieftini”, spune Jonah Goldman, director general al Breakthrough Energy.

Recomandări

POLONIA ARESTEAZĂ UN SUSPECT ÎN CAZUL ATACULUI LUI ZELENSKI
ONU DECIDE DACĂ RECUNOAȘTE SAU NU AUTORITATEA PALESTINIANĂ
CE SECRETE ASCUNDE CHINA
CUM ÎNGRIJEȘTI MEDIUL ÎNCONJURĂTOR
FRANCEZII SUNT PESIMIȘTII EUROPEI
„NADIA” ÎI DUCE PE ROMÂNI LA J.O.

Breakthrough și CDP nu au încă soluția. Vor să colaboreze cu experți pentru a dezvolta un program – pe care îl numesc Cadrul de reducere a emisiilor catalizate – pentru a stimula finanțarea pentru extinderea tehnologiilor. O strategie pentru a determina clienții mari să se angajeze să cumpere produsul cu mult timp înainte.

De exemplu, gândiți-vă la emisiile avionului. Aeronavele cu combustibil fosil vor persista mult timp după ce mașinile, autobuzele și camioanele vor fi electrice. În prezent, mai multe întreprinderi cumpără compensări de carbon, ceea ce implică plata cuiva pentru creșterea unei păduri care poate stoca emisiile pentru cumpărător. Dar nu tot timpul se respectă aceste promisiuni, ceea ce înseamnă că nivelul atmosferic de CO2 continuă să crească. O soluție eficientă este găsirea de alternative accesibile cu emisii reduse de carbon.

Există deja o serie de companii, precum LanzaJet sau World Energy, care vând combustibili de aviație durabili, ce au un impact mai mic asupra mediului față de combustibilii fosili.

Goldman spune că una dintre posibilități ar fi de a determina companiile să cumpere un anumit volum de combustibil curat la un anumit interval de timp.

Pentru a determina companiile să își asume acest risc, CDP și Breakthrough Energy propun să obțină un fel de credit pe care îl pot folosi pentru a-și completa acreditările verzi. CDP clasifică deja companiile în funcție de daunele climatice pe care le produc. În viitor, ar putea exista o organizație care să clasifice companiile în acest mod.