- Vânzările de vehicule electrice în China au fost impulsionate de subvențiile guvernamentale, iar BYD a înregistrat un record lunar de vânzări.
- Producătorii chinezi de vehicule electrice, inclusiv BYD, se confruntă cu tarife ridicate la importurile în Uniunea Europeană.
- Acesta este un răspuns la acuzațiile de subvenții neloiale din partea guvernului chinez.
Gigantul chinez al vehiculelor electrice BYD și-a văzut veniturile trimestriale crescând vertiginos, depășindu-le pe cele ale Tesla pentru prima dată, scrie BBC.
Acesta a înregistrat venituri de peste 200 de miliarde de yuani (28,2 miliarde de dolari) între iulie și septembrie. Acesta este un salt de 24% față de aceeași perioadă a anului trecut și mai mult decât compania lui Elon Musk, ale cărei venituri trimestriale au fost de 25,2 miliarde de dolari.
Cu toate acestea, Tesla a vândut mai multe vehicule electrice (EV) decât BYD în trimestrul al treilea.
Acest lucru vine în contextul în care vânzările de vehicule electrice în China au primit un impuls din partea subvențiilor guvernamentale pentru a încuraja consumatorii să își schimbe mașinile pe benzină cu vehicule electrice sau hibride.
BYD a înregistrat, de asemenea, un record lunar de vânzări în ultima lună a trimestrului, semn că impulsul continuă să crească pentru cel mai bine vândut producător auto din China. Dar există o reacție tot mai puternică în străinătate împotriva sprijinului acordat de guvernul chinez producătorilor auto interni precum BYD. La începutul acestei săptămâni, în Uniunea Europeană au intrat în vigoare tarife de până la 45,3% la importurile de vehicule electrice fabricate în China.
Producătorii chinezi de vehicule electrice se confruntau deja cu o taxă de 100% din partea Statelor Unite și a Canadei. Tarifele sunt un răspuns la presupusele subvenții de stat neloiale acordate industriei auto din China.
Săptămâna trecută, datele oficiale arătau că au fost depuse 1,57 milioane de cereri pentru o subvenție națională de 2.800 de dolari pentru fiecare vehicul mai vechi înlocuit cu unul mai ecologic.
China a mizat pe produsele de înaltă tehnologie pentru a-și revigora economia aflată în declin, iar UE este cea mai mare piață externă pentru industria auto electrică a țării.
Industria auto internă a Chinei s-a dezvoltat rapid în ultimele două decenii, iar mărcile sale, precum BYD, au început să se extindă pe piețele internaționale, ceea ce a provocat temeri din partea UE că propriile sale întreprinderi nu vor putea concura cu prețurile mai mici.