- Una dintre tendințele virale pe TikTok este loud budgeting.
- „Loud budgeting” promovează responsabilitatea financiară.
- Tinerii din Generația Z renunță la cheltuielile inutile.
- Generația Z folosește A.I. pentru a-și face bugetul lunar.
- Generația Z folosește ChatGPT înainte de a lua o decizie financiară.
Apreciază ce e frumos, dar nu dă doi bani pe el! Generația Z pornește un nou trend în online – „loud budgeting”. Cei din generația Z vor să trăiască pe lux și opulență – iar pentru asta pun roboții la treabă. Folosesc softuri cu A.I. – ca ChatGPT – înainte de a lua o decizie financiară – și își fac și bugetul lunar pe care îl respectă la virgulă.
Tinerii care „adoptă” loud budgeting – spun că învață ce-i mai bun de la bogați – „avem bani, dar avem grijă pe ce îi cheltuim”. Gen Z ia aminte și renunță la ieșitul cu prietenii prin cluburi, restaurante și chiar la cafeaua pe care obișnuiesc să o bea zilnic. Mai nou, tinerii care s-au alăturat trendului – se laudă pe TikTok cu economiile din ultimele luni și ce investiții urmează să facă.
Analiștii financiari spun că trendul a adus noua generație cu picioarele pe pământ. „Aceștia nu mai simt nevoia să cheltuie mai mult decât își permit!”
Indiferent de situație, „Loud budgeting” vă poate ajuta să reformulați mental o oportunitate ratată într-o acțiune pozitivă pe care o întreprindeți pentru a atinge un obiectiv pe termen lung, scrie CNBC. „A prioritiza economiile și a o face cu mândrie pare o idee grozavă”, spune Elizabeth Schwab, președinte de program al diviziilor de economie comportamentală și psihologie a afacerilor de la Școala din Chicago. „Ea de-stigmatizează ceea ce mulți americani simt și experimentează.”