• Cererea de legume bio comandate online şi livrate la domiciliu a crescut în pandemie
  • Peste 60% dintre cumpărători au apelat la producători din momentul stării de urgenţă
  • Facebook este cel mai folosit instrument pentru cumpărături online
  • Cea mai mare fermă din Cluj nu mai face faţă cererii clienţilor

În pandemie, cererea de legume şi fructe de la producătorii locali a crescut semnificativ. Ţi-o spune Liviu Baltă, administratorul celei mai mari ferme din Cluj, care nu mai face faţă cererii.

Clienţii lui şi-au făcut abonamente ca să primească direct la uşă cutii cu câte 30 de legume şi verdeţuri pentru care plătesc 65 de lei.

„Avem cutia săptămânii pregătită: o legătură de mangold, avem două legături de ridichi, avem de asemenea o cutie de paste artizanale din grâu de aici de la ferma noastră, o sticlă de sirop de soc, dulceaţă de afine şi silvoiţă.“

Odată ce starea de urgenţă a fost declarată, ştii că ai ajutat micile magazine, măcelăriile şi pieţele să-şi mărească veniturile. Un studiu realizat de Academia Română pe zona carantinată din Suceava arată că oamenii nu s-au mai dus atât de mult la supermarket după data de 16 martie.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Numărul celor care au ales să cumpere produse proaspete de la producători a ajuns de la 12 la 60%.

Liviu Baltă, administrator Colina Farms: „Cererea a fost uriaşă din partea clienţilor care au dorit să le livrăm acasă gama variată de peste 30 de tipuri de legume şi verdeţuri pe care le producem la ferma noastră. În acelaşi timp am încercat să venim în întâmpinarea nevoilor clienţilor noştri şi am ajutat şi fermierii din zonă ca să îşi poată livra marfa la casele clujenilor. Şi am dezvoltat produse noi ca şi ouăle free range, caş, telemea de oaie, lapte pasteurizat, produse apicole, siropuri, sucuri. (…) Pandemia ne-a prins într-un fel pe val pentru că noi deja aveam modul construit. (…) Potenţialul de creştere pentru noi ar fi fost de trei ori mai mare, dar am fost limitaţi la capacitatea de producţie.”

Facebook este principalul instrument de cumpărare pentru produsele proaspete.

Ministrul agriculturii, Adrian Oros, şi-a cerut scuze pentru neplăcerile cauzate, apoi a comparat închiderea pieţelor cu protestele din 2018. Conferinţa de presă s-a încheiat cu ministrul plecând de la microfon fără să mai răspundă altor întrebări.

Adrian Oros: „Îmi cer scuze pentru neplăcerile create pentru această perioadă scurtă celor care până acum făceau comerţ în spaţii închise. Dar nu-mi aduc aminte să fi văzut vreun lider PSD să-şi ceară scuze pentru modul în care au încercat să închidă Piaţa Victoriei în 10 august 2018, cu jandarmi, gaze şi bocanci în cap.“