- În 2012, China a devenit cea mai mare piață de lux din lume.
- Generația Z din China cumpără replici ale brandurilor de lux.
- Rata șomajului pentru cei de 18-24 ani e la cel mai mare nivel.
Adio, dar rămân cu tine…cu replica ta.
China, țara care în urmă cu 12 ani a devenit cea mai mare piață de lux din lume, după ce a depășit-o pe Japonia, schimbă trendul. Chinezii încep să cumpere replici ale brandurilor de lux, din cauza tăierilor salariale și încetinirii economice. Până acum, consumatorii chinezi de produse de lux erau mai tineri, cu vârste între 18 și 50 de ani, decât media celor din Europa. Din cauza ratei șomajului pentru cei între 18-24 ani, care a atins cel mai ridicat nivel anul acesta – 18,8% în august, Generația Z se orientează tot mai mult către produse „pingti” – adică replici de calitate ale brandurilor de lux.
Preferința chinezilor pentru replici afectează atât brandurile de lux, precum Louis Vuitton, Dior sau Gucci, cât și economia Chinei. În primele 6 luni din an, vânzările LVMH au scăzut cu 10% în Asia, fără Japonia, comparativ cu 2023. Tendința pingti nu ajută China – pentru că vânzările sunt slabe. Economiștii din China spun că țara e la risc să nu atingă rata de creștere economică de 5%, anunțată în luna martie.
Și în Europa trendul pingti sau dupes, cum e cunoscut în limba engleză, e la modă, mai ales în rândul tinerilor până în 28 de ani, adică cei din Generația Z. Motivul este similar cu cel al chinezilor: vor să poarte estetica dictată de marile branduri de lux, dar, din cauza, situației economice, nu cumpără produsele originale și aleg replici de calitate. Un studiu făcut în luna mai de Business Insider și YouGov arată că 71% din tinerii din Generația Z preferă să cumpere dupes.