• Unii clienți au cumpărat produse fake de pe Farfetch, Ssense sau Saks.
  • În 2024, fraudele legate de retururi au generat pierderi de 104 mld. $.
  • Site-urile de fashion investesc în sigilii cu coduri QR imposibil de înlocuit.
  • Aplicația Phia ajută consumatorii să evalueze prețurile înainte să cumpere.
  • Phia este disponibilă pentru utilizatorii de pe iOS și Chrome.

Pagubele create de produsele contrafăcute lovesc din nou brandurile de lux. Dacă până acum riscul să cumperi un produs fake era asociat cu platformele de resale precum eBay, acum replicile apar și pe site-urile de primă mânâ – precum Farfetch, Ssense sau Saks – cele care asigură că vând item-uri originale. Totul din cauza produselor returnate, scrie The Business of Fashion.

Clienții comandă produse originale de pe site-uri, returnează produse contrafăcute, iar ei rămân cu originalele. Anul trecut, fraudele legate de retururi au generat pierderi de peste 104 miliarde de dolari – pentru retailerii americani, de peste patru ori mai mult față de pierderile din 2020 – scrie site-ul Business of Fashion.

Platforme de revânzare ca Vestiaire Collective investesc în centre de autentificare, dar pentru retailerii de primă mână costurile și dificultatea procesului rămân provocări majore. Soluțiile propuse includ sigilii cu coduri QR imposibil de înlocuit, software-uri avansate de detectare a fraudelor și restricționarea rambursărilor rapide pentru utilizatorii suspectați de abuzuri.

Recomandări

NIMENI NU-L SUSȚINE PE BIDEN
TRUMP ÎL EVITĂ PE BIBI
NEAGU E DECORATĂ
STAN ARE ROL PRINCIPAL
CARE-I POLITICA ȘCOLII?
CUM ARATĂ ECONOMIA?

Frauda la retururi, în care clienții trimit înapoi cutii goale, articole mai ieftine sau contrafăcute în locul produselor comandate, este o problemă majoră — și în creștere — în modă. În 2024, aceasta a determinat comercianții americani să piardă venituri de 104 miliarde de dolari, de peste patru ori mai mult față de pierderile din 2020, potrivit datelor furnizate de furnizorul de software de prevenire a fraudei Riskified.