Clujul a prezentat primul prototip românesc al unei mașini electrice

  • Startup-ul Newcar4future din Cluj a creat o mașină electrică românească.
  • Crearea prototipului a costat 500.000 de euro.
  • Mașina are două baterii și o autonomie de 350 de km.

Clujul surprinde din nou și trece de la IT la construcția de mașini electrice. Voicu Oprean, fondator al companiei de IT Arobs a pornit în urmă cu patru ani startup-ul Newcar4future și astăzi a prezntat la summitul de high-tech și inovare, prima mașină electrică făcută 100% în România. Crearea prototipului a costat 500.000 de euro.

„Fără cheie, ăsta e modelul. O puteți vedea pe șosea doar că trebuie RAR-ul făcut și asta cum am spus ne ia timp, există niște liste, inclusiv partea de deschidere.”

„Avem un prototip de mașină electrică, un proiect început la Cluj, partea de design conceput împreună cu partenerii mei. Dicutăm de o mașină la ora actuală și urmează în următoarea perioadă să încercăm să strângem niște bani pentru a porni o mini producție de serie și de a merge pentru certificare”, a spus Voicu Oprean, CEO AROBS Cluj.

Mașina nu are încă un nume și nici cheie. Are în schimb două baterii și o autonomie de 350 de km, iar în mai puțin de 5 secunde atinge 100 km la oră. Nici designul nu e de neglijat. Odată ce va ajunge pe șosea, mașina made in Cluj va întoarce cu siguranță toate privirile.

„Am fost foarte atent să nu aibă nicio asemănare cu nicio mașină acesta a fost primul meu scop. Am vrut să fie ceva absolut unicat sper că am reușit”, a spus Szabo Peter, designerul mașinii.

În viitorul apropiat, startup-ul care a creat mașina, vrea să atragă o finațare de 2 milioane de euro, pentru începerea producției. Atunci se va afla și cât va costa mașina electrică de România.

Prezent la Cluj cu ocazia Innowave Summit 2022, premierul Nicolae Ciucă a menționat că a văzut „o mașină a viitorului, E-car Concept. Acest prototip de mașină electrică este rezultatul ingeniozității, talentului, spiritului novator și cercetării la nivel înalt ale echipei Newcar4future si specialiștilor din Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca”.