• Amazon, Google și Facebook, creșteri semnificative
  • Apple și Twitter sunt sub presiune
  • Investitorii cer randament mai bun și venituri mai mari

Presa de peste ocean a publicat cifrele pentru trimestrul 3 din 2020. Cei din Big Tech nu o duc rău deloc. Nici măcar după disputa cu Donald Trump. În urma datelor publicate de la WSJ, am aflat care au fost rezultatele celor mai mari companii de tehnologie în ultimele trei luni.

Amazon, creștere semnificativă față de anul trecut

Amazon a înregistrat o creștere mare, cel puțin pe hârtie. Vânzările au crescut cu 26 de miliarde dolari, sau 37%, în trimestrul 3 față de aceeași perioadă a anului trecut. Compania condusă de Jeff Bezos a sporit și numărul angajărilor, cu 50% mai mult în ultimul an.

Ultimul trimestru al acestui an ar putea fi, cel mai probabil, tot pe plus pentru Amazon. Compania se așteaptă la vânzări de peste 112 miliarde de dolari în ultimele luni ale acestui an. Asta după ce, în acest trimestru, această cifră a fost puțin peste 96 de miliarde.

Recomandări

7 LOCAȚII „BRIDGERTON"
CELE MAI VECHI DOVEZI ALE FUZIUNII
MAI SLĂBEȘTE-NE
SOPHIE TURNER, DESPRE DIVORȚUL DE JOE JONAS
VEZI WORLD PRESS PHOTO LA UNIVERSITATE
NOI IMAGINI ÎN CAZUL LUI „DIDDY"

Jeff Bezos, director executiv Amazon: „Vedem mai mulți clienți decât oricând cumpărând devreme cadourile lor de sărbători, ceea ce este doar unul dintre semnele că acesta va fi un sezon de vacanță fără precedent.”

Google, bani mulți din reclame

În ceea ce privește Google, utilizatorii și agenții de publicitate sunt atrași de YouTube. Platforma a produs mai mult de 5 miliarde de dolari din publicitate pentru prima dată, în creștere cu 32% față de acum un an.

Tutorialele pentru masca de față personalizată au fost vizualizate de peste 1 miliard de ori pe platforma de streaming. Veniturile publicitare digitale au revenit la un trend ascendent pentru cei de la Alphabet. Asta după scădere în iulie

Ruth Porat, director financiar principal: „Suntem mulțumiți de modul în care agenții de publicitate și-au reactivat bugetele.”

Apple, presat să vândă iPhone 12

Apple este sub presiune. Trebuie să aibă vânzări bune ale noilor iPhone în acest trimestru. Veniturile generate de vânzarea telefoanelor au scăzut cu 21% în trimestrul 2, care s-a încheiat în septembrie. Mai rău decât se așteptau analiștii, întrucât compania nu a dezvăluit iPhone 12 până în octombrie.

Vânzările Apple au ajuns la 64 de miliarde dolari în trimestru care tocmai s-a încheiat. Aceeași sumă era înregistrată și în trimestrul 3 din 2019. Asta înseamnă că Wall Street va dori ca gigantul de 2 trilioane de dolari să vândă destul de multe iPhone-uri în acest trimestru. Problema este că unele versiuni așteptate de utilizatori nu sunt disponibile până luna viitoare. Așadar, Apple rămâne cu o singură lună la dispoziție din acest trimestru.

Luca Maestri, director financiar: „Într-adevăr, începem foarte bine”.

Facebook, „cearta” cu Trump aduce consecințe în SUA

Facebook încă se ține destul de bine, chiar și cu control guvernamental și boicoturi publicitare. Veniturile au crescut cu 22%, la 21,47 miliarde de dolari, în ultimele trei luni. Ccompania a declarat că veniturile vor crește și mai repede în al patrulea trimestru, pe măsură ce sezonul de sărbători susține cheltuielile publicitare.

Numărul total de utilizatori Facebook a crescut pe fiecare piață, cu excepția SUA, unde numărul de utilizatori activi zilnici a scăzut de la 256 milioane la 255 milioane. Impactul major este conflictul cu Trump, care e susținut și de democrați în această „ceartă” cu Facebook.

Twitter, cea mai slabă creștere din 2017

Twitter rămâne cu mult în spatele celorlalte companii de tehnologie care au raportat câștiguri joi. Twitter a înregistrat cea mai lentă creștere a utilizatorilor din ultimii ani. Pe lângă asta, compania a declarat că incertitudinea legată de alegerile din SUA ar putea influența cheltuielile publicitare în trimestrul actual.

Compania a adăugat „doar” un milion de utilizatori zilnici din trimestrul anterior, ajungând la 187 de milioane. Este cea mai mică creștere de la sfârșitul anului 2017, cea mai timpurie perioadă în care Twitter a furnizat astfel de date. Analiștii se așteptau ca numărul utilizatorilor să crească la 196 de milioane. Acțiunile sale au scăzut cu 17% la tranzacționarea după program.

Investitorii, nemulțumiți de datele oficiale

Totuși, este nevoie de o creștere puternică de la an la an pentru a satisface investitorii. Apple (în scădere cu 4%), Amazon (în scădere cu 1,5%) și Facebook (în scădere cu 2,6%) și-au văzut prețul acțiunilor derapând puțin la tranzacționarea după program.

Desigur, însă, fiecare acțiune a avut și un an puternic până acum. Înainte de rapoartele privind câștigurile, Apple a crescut cu 57% în 2020, Amazon cu 74% și Facebook cu 37%. În schimb, Alphabet a crescut cu aproape 7% după afișarea datelor din trimestrul 3, dar a crescut doar cu 16% în 2020.