- România se află pe ultimul loc în UE la digitalizare.
- Finlanda înregistrează cel mare procent de companii cu nivel ridicat al digitalizării.
- IMM-urile noastre mai au un drum lung de parcurs pentru a atinge obiectivul UE de 90% digitalizare până în 2030.
Cum stau companiile din Europa la capitolul digitalizare? În 2023, cele mai avansate în acest domeniu s-au dovedit a fi Finlanda, Malta și Țările de Jos, unde un procent semnificativ de firme au atins un nivel extrem de ridicat al digitalizării.
Din păcate, România și Bulgaria se află la coada clasamentului, cu majoritatea firmelor care au un nivel foarte scăzut. IMM-urile noastre mai au un drum lung de parcurs pentru a atinge obiectivul UE de 90% digitalizare până în 2030.
Subiectul a fost discutat cu Raluca Chișu, antreprenor.
Ce tehnologii digitale considerați esențiale pentru afacerea dumneavoastră?
„În primul rând, haideți să ne uităm la tot ce înseamnă cloud, pentru că cloud este noua mobilitate a noastră. Apoi, noi ne uităm și la Internet of Things, tot ce înseamnă conectarea telefonului cu lucrurile dintr-un business, dintr-o afacere. Vorbim, de exemplu, de conectarea telefonului cu programatoare, cu proceduri, cu proceduri de monitorizare a activității. Și nu pe ultimul loc, și cred că cel mai important, ar trebui să ne deschidem înspre AI-uri”.
Ce recomandări aveți pentru antreprenorii care vor să își îmbunătățească nivelul digital, dar nu au resurse financiare suficiente?
„Să nu uităm că tot ce se întâmplă în dezvoltarea software este modular. Putem să achiziționăm diferite module, diferite părți, fără să avem cheltuieli foarte mari. Asta este, antreprenorii trebuie să-și facă o vedere”.