Consumatorii europeni sunt induși în eroare de etichetele produselor BIO. Informațiile de pe ambalaje sunt neclare sau înșelătoare

Ne spun verde în față, dar ne fac pe la spate. În Europa, există sute de logo-uri care creează impresia falsă că produsele sunt BIO, avertizează auditorii Uniunii Europene, scrie ECA Europa.

Informațiile de pe ambalaje sunt deseori neclare sau înșelătoare. Astfel, consumatorii din supermarketurile europene nu pot face alegerile corecte pentru sănătatea lor, iar cei care au alergii pot fi cei mai afectați. De multe ori oamenii sunt induși în eroare de termeni precum „natural”, „proaspăt” sau „fără antibiotice”.

Până în 2030, specialiștii estimează că mai mult de jumătate din populația Europei va suferi de obezitate- va ajunge chiar la 90% în unele țări.

Nicio țară din UE nu este pe drumul cel bun pentru a stopa creșterea obezității până anul viitor”, spun experții de la Consiliul European pentru Informații Alimentare. Mulți producători se folosesc de „greenwashing” – o practică în care companiile pretind că protejează mediul mai mult decât o fac în realitate.

Comisia Europeană a recunoscut că legile trebuie să devină mai stricte, dar nu a specificat când va actualiza legislația. Dar dacă vreți să vedeți exact ce conține un produs, trebuie doar să scanați eticheta.

Exit mobile version