• O firmă de tehnologie canadiană numită Surf, care anul trecut a lansat o extensie de browser cu același nume, ecompensează oamenii pentru că stau pe net.
  • Surf nu a publicat detalii despre cât de mult pot câștiga oamenii, dar până acum spune că le-a permis utilizatorilor să câștige mai mult de 1,2 milioane de dolari.
  • Surf-ul face parte dintr-o mișcare în creștere pe care unii comentatori au numit-o „tehnologie responsabilă”, deoarece oferă oamenilor mai mult control asupra datelor lor.

Statul în oline este una dintre cele mai ușoare modalități de a câștiga bani, scrie BBC. Cu toate astea, vei câștiga foarte puțini bani în raport cu timpul investit. Dar principalul beneficiu este că nu va trebui să faci nimic, doar să fii online ca de obicei și să câștigi bani în timp ce faci asta.

Site-urile de navigare plătite oferă de obicei membrilor lor o bară de vizualizare pe care o pot descărca. Când stai pe net, aceste bare de vizualizare afișează diferite tipuri de reclame.

Aceste reclame sunt sursa reală de a câștiga bani pentru companiile sau site-urile web pe care le-ai vizualizat. Companiile mari plătesc site-urile web pentru aceste reclame și aceste site-uri, la rândul lor, oferă o parte din banii câștigați din reclame. Deci, în acest fel, câștigi bani fără niciun efort.

Recomandări

MACRON CERE ARMĂ NUCLEARĂ PENTRU UE
CE FACEM CU POLUAREA?
CHINA AVERTIZEAZĂ SUA
BANII PENTRU UCRAINA RĂMÂN ÎN SUA
NO MORE EMMA?
SORANA MERGE ÎN TURUL 3 LA MADRID OPEN

Aceste date urmărite ajută utilizatorii precum Google și Facebook să câștige miliarde și miliarde de dolari pe an în venituri din publicitate, deoarece folosesc informațiile pentru a ne direcționa reclame.

De exemplu, atunci când îți cautți o nouă pereche de blugi, foarte curând o să-ți apară reclame. Cu toții am văzut că acest lucru se întâmplă în ceea ce privește orice ne-am gândit să cumpărăm.

Nivelul la care suntem urmăriți online în acest fel este oarecum deranjant. Un european mediu are date despre utilizarea internetului partajate de 376 de ori pe zi, potrivit unui studiu recent. Pentru SUA, acest lucru aproape se dublează la 747.

Dar ce se întâmplă dacă nu numai că ai putea avea mai mult control asupra cât de mult din datele tale sunt partajate, dar și să câștigi bani din asta?

Aceasta este promisiunea unei firme de tehnologie canadiană numită Surf, care anul trecut a lansat o extensie de browser cu același nume. Recompensează oamenii pentru că stau pe net.

Încă în stadiul de lansare, programul funcționează prin ocolirea reclamelor de la Google. În plus, Surf oferă puncte care pot fi economisite și apoi răscumpărate pentru carduri cadou și reduceri.

Printre firmele înscrise până acum se numără Foot Locker, The Body Shop, Crocs și Dyson.

Surf subliniază că toate datele sunt anonime, adresele de e-mail și numerele de telefon nu sunt partajate și nu trebuie să-ți dai numele atunci când te înregistrezi. Cu toate acestea, cer vârsta, sexul și adresa aproximativă, dar acestea nu sunt obligatorii.

Ideea este că brandurile pot folosi datele pe care Surf le oferă, de exemplu, pentru a vedea care sunt cele mai populare site-uri web în rândul bărbaților cu vârste între 18 și 24 de ani din Los Angeles. Apoi își pot direcționa reclamele în consecință.

Surf nu a publicat detalii despre cât de mult pot câștiga oamenii, dar până acum spune că le-a permis utilizatorilor să câștige mai mult de 1,2 milioane de dolari.

Un utilizator al Surf este Aminah Al-Noor, student la Universitatea York din Toronto, Canada, care spune că extensia i-a dat „controlul înapoi” asupra datelor ei online.

Cofondatorul și directorul executiv al Surf, Swish Goswami, spune că firma vrea să fie ca o „recompensă pentru cel care stă pe internet”.

El adaugă: „Din prima zi am fost clari cu utilizatorii. Le oferim posibilitatea de a-și controla datele. Cred că dacă ești direct cu oamenii și le spui de la început că le vei folosi datele doar într-un mod anonim, oamenii sunt mai confortabil să spună da.”

Surf-ul face parte dintr-o mișcare în creștere pe care unii comentatori au numit-o „tehnologie responsabilă”, deoarece oferă oamenilor mai mult control asupra datelor lor.