Cum explică MOL România cazul staţiei de la care a pornit panica de aseară: Politica noastră comercială este corectă

pompă benzină, emisii carbon Sursa foto: Mediafax Foto
  • MOL România spune că se delimitează de orice practică anticoncurenţială şi de orice informaţii care ar putea genera panică în rândul populaţiei.
  • Declaraţia oficială vine după ce aseară românii s-au îmbulzit în benzinării să-şi facă plinul după ce într-o staţie MOL din Beiuş are afişat un preţ de 11 lei pe litru.
  • Ulterior, prin inflamrea subiectului, mii de consumatori au fost convinşi că acesta va fi preţul pentru toate staţiile, luând astfel cu asalt benzinăriile. MOL spune că nu este vina companiei, ci a partenerului din Beiuş pentru afişarea acelui preţ.

MOL România spune că se delimitează de orice practică anticoncurenţială şi de orice informaţii care ar putea genera panică în rândul populaţiei. Declaraţia oficială vine după ce aseară românii s-au îmbulzit în benzinării să-şi facă plinul după ce într-o staţie MOL din Beiuş are afişat un preţ de 11 lei pe litru. Ulteior, prin inflamrea subiectului, mii de consumatori au fost convinşi că acesta va fi preţul pentru toate staţiile, luând astfel cu asalt benzinăriile. MOL spune că nu este vina companiei, ci a partenerului din Beiuş pentru afişarea acelui preţ.

În România, MOL are două modele de operare, staţiile proprii şi staţiile MOL Partener, în regim de franciză, care vând carburanţi MOL (au statutul de competitori direcţi pentru staţiile proprii) şi au o politică comercială proprie, în care MOL nu intervine, conform normelor legale în vigoare. Aşa se explică situaţia preţului practicat în staţia MOL Partener din Beiuş şi care, de altfel, nu a fost una singulară, mai multe staţii aparţinând şi altor companii cu acelaşi profil, având o practică asemănătoare. Astfel, reţeaua MOL România nu are control asupra preţurilor practicate de staţia din Beiuş sau de ceilalţi parteneri-franciză.

Problema este că dincolo de cazul special al staţiei din Beiuş, şi celalte staţii MOL practicau preţuri semnificativ mai mari faţă de concurenţă. Astfel, aseară, un consumator care dorea să alimenteze cu benzină standard de la o staţie MOL din zona Barbu Văcărescu, Bucureşti, avea de plătit între 8,4 şi 8,6 lei pe litru. Acelaşi litru de benzină, din aceeaşi zonă, costa la staţiile Petrom 7,5 lei. La OMV, litrul de bezină poate ajunge la 7,8 lei, în zona Gării de Nord, de exemplu, în timp ce la Lukoil preţul pe litrul de benzină  standard era de 7,5 lei.

MOL România practică o politică comercială corectă şi transparentă, aliniată tuturor prevederilor legale în vigoare, fiind un jucător responsabil.”

După miezul nopţii, mai toţi petroliştii au aplicat scumpiri de 45 de bani, nu şi MOL însă, cel puţin nu pentru staţiile din zona Barbu Văcărescu.

MOL România înţelege circumstanţele speciale de piaţă şi dificultăţile de aprovizionare apărute în contextul conflictului din Ucraina. Priorităţile noastre sunt aliniate cu cele ale autorităţilor în ceea ce priveşte securitatea fluxului naţional de aprovizionare. Vom continua să comunicăm cu reprezentanţii Guvernului şi cooperăm pentru orice investigaţie.”

În urma situaţiei de ieri seară, Virgil Popescu, ministrul energiei, a declarat că au fost demarate controale.

ANAF, ANPC şi Consiliul Concurenţei au demarat investigaţiile pentru a lua măsurile necesare de stopare a oricăror practici ilegale, abuzive, care nu au nicio justificare reală economică”, a precizat oficialul.