Dacia a opri, în luna aprilie, activitatea de la Uzina Vehicule, în zilele de 1, 2, 16, 26, 27, 28, 29, iar La Uzina Mecanica şi Şasiuri, parţial, în 1, 2, 16, 28 si 29.

Compania spune că penuria de componente electronice care afectează toată industria auto nu ocoleşte Grupul Renault. Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei.

Conform estimărilor, vârful acestui deficit de componente electronice ar putea fi în al doilea trimestru.

Recomandări

ELICOPTERUL LUI RAISI S-A PRĂBUȘIT
CÂT NE COSTĂ RECRUTAREA
RĂDUCANU SE RETRAGE DE LA ROLAND GARROS
CUM PREPARI O SALATĂ SĂNĂTOASĂ?
CREANGĂ TE INVITĂ LA EL ACASĂ
POȚI TRĂI FĂRĂ CULTURĂ?

Cea mai recentă estimare a grupului, la nivel global, luând în calcul o recuperare a producţiei în al doilea semestru, evaluează un risc de aproximativ 100.000 de vehicule pentru anul în curs.

Încă de la debutul acestei crize, lucrăm îndeaproape cu furnizorii noştri pentru a limita cât mai mult posibil impactul. Am organizat o celulă de criză condusă de către direcţiile de Supply Chain şi Achiziţii, cu întâlniri zilnice, astfel încât să implementam toate acţiunile adecvate. Această criză poate antrena închiderea temporară, în anumite zile, a activităţii din uzinele Grupului”, spun oficialii companiei.

Lipsa cipurilor, care a afectat producătorii de autovehicule la nivel global, este rezultatul mai multor factori. Producătorii de automobile au închis fabricile în timpul pandemiei COVID-19 anul trecut şi au anulat comenzile de cipuri. Între timp, cererea de cipuri a crescut în industria electronicelor de consum, pe măsură ce oamenii lucrau de acasă şi jucau jocuri video. Acum producătorii de automobile trebuie să concureze cu companii din alte ramuri industriale pentru cipuri.