• Sindicaliștii francezi critică decizia Renault de a produce Dacia Spring în China
  • Renault are de gând să producă mai multe mașini electrice în China
  • Renault a mutat producția Sandero exclusiv în Maroc

Decizia Renault de a construi Dacia Spring în China e criticată de sindicaliștii francezi. Ei cer ca cea mai ieftină mașină electrică din Europa să fie construită în Franța. Din România, nici o reacție până acum.

„Suntem fundamental împotriva deciziei de a fabrica Spring în China. Asta nu se potrivește cu sprijinul guvernului pentru industria auto și locurile de muncă din Franța. Este de neconceput și iresponsabil să construiești aceste mașini oriunde în afara Franței”, scrie Frank Daoust, purtătorul de cuvânt al sindicaliștilor din Franța, într-un comunicat.

În plus, francezii acuză poluarea pe care o va genera transportul mașinilor construite în China către Europa cu vaporul. În luna iunie, Renault a primit un împrumut de 5 miliarde de euro de la guvernul francez. A promis în schimb un centru de excelență pentru mașini electrice în Franța.

Recomandări

CÂND ADERĂ MOLDOVA LA UE
CUM ÎNVINGE EUROPA CRIZA ENERGETICĂ
PRĂBUȘIREA PODULUI DIN BALTIMORE
CILLIAN MURPHY DEVINE VEGAN
GOSLING ÎȘI FACE COMPANIE DE PRODUCȚIE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT

România nici nu a fost luată în calcul pentru producția Spring, poate la generațiile următoare. Renault a găsit în China componente la un cost competitiv şi viteza de a implementa un asemenea proiect, a spus directorul de marketing Dacia în Ziarul Financiar. 6 din 10 mașini electrice sunt produse în China.

Mercedes, Volvo sau BMW construiesc și ele acolo, acesta este trendul mondial. Premierul Orban a vizitat chiar ieri uzina Dacia de la Mioveni. Nu a spus nimic despre noul Spring sau despre faptul că Dacia mută producția Sandero în Maroc. Doar s-a lăudat că Guvernul a adoptat o serie de măsuri de sprijin pentru industria auto din România.

Ion Iordache, lider la Sindicatul Autoturisme Dacia: ”Dacia era într-un program mare de investiții care au încetat în primăvară pe motiv ca Renault a fost și mai este încă într-o ușoară criză. Cert este ca acum nu putem să fabricăm la Pitești toate autoturismele Dacia. La Dacia se lucrează din plin, foarte mult, sâmbete, duminică facem mentenanță. În 2022-2023 Dacia, la Pitești, va fabrica mașinile pe care le așteptăm cu toții, hibrid, electrice. În prima fază se produc în China. Dacia de la Pitești a fost și va rămâne un punct cheie pentru profitul Renault.”