- Un sondaj Bloomberg arată că tinerii iau decizii mai riscante în business.
- Studiu arată că tinerii își iau informațiile pentru investiții de pe YouTube.
- 40% din Gen Z se află sub o formă sau alta în stock market.
E clar că tinerii sunt mai încrezători când vine vorba de decizii. Sociologii spun că au mai mult curaj datorită faptului că o pot lua de la capăt, oricând. Un sondaj Bloomberg arată că Generația Z ia decizii mai riscante în afaceri. Și sunt și mai mulți. 40% dintre Gen Z se află sub o formă sau alta pe stock market. Cei mai mulți investesc în crypto monede.
Ce arată sondajele? Care sunt obiceiurile tinerilor în business?
Tinerii par că trăiesc fiecare clipă ca și când ar fi ultima. Sondajul Bloomberg arată că Gen Z iau decizii mai riscante dar și mai neinspirate decât afaceriștii din generațiile anterioare. Deși statisticile arată că Gen Z sunt mai educați din punct de vedere financiar decât milenialii sau Gen X, nu cunosc chestiuni de business esențiale pentru că majoritatea își iau informațiile de pe Youtube. De asemenea, sunt și mai mulți tineri pe stock market decât erau în deceniile trecute. 40% dintre tineri investesc sau dețin afaceri. În 1995 doar 19% dintre tineri se aflau pe stock market. Un motiv pentru care sunt atât de mulți pe piață este FOMO, acel fear of missing out.
În ce investesc Gen Z? Unde se află pe piața de valori?
Mai mult de jumătate dintre investitorii tineri dețin monede crypto. Sunt cele mai populare în rândul portofoliilor. 19% din Gen Z investesc doar în crypto-monede. Un motiv pentru care tinerii se îndreaptă mai mult spre crypto este faptul că mulți investitori s-au îmbogățit repede datorită lor și a ajuns un meme viral să fii un „crypto-guy”. 41% dețin acțiuni individuale, 35% cumpără fonduri comune. Astfel, portofoliile celor din Generația Z sunt volatile și de aici provin investițiile riscante. Deși riscă mai mult, Gen Z au mai puțini bani de pierdut. Media activelor financiare ale tinerilor sub 25 de ani este de 4.000 de dolari conform Rezervei Federale SUA.